Asunnottomien yötä vietetään Tikkurilassa 17.10.

Asunnottomien yö -tapahtumaa vietetään Tikkurilantorilla ja Tikkurilan kirkossa sunnuntaina 17.10.2021.

Kuvassa piirrettyjä taloja ja teksti: Asunto on perusoikeus. Meillä kaikilla on oikeus omaan kotiin.

Tämän vuoden Vantaan Asunnottomien yön teemana on "Ulkopuolelta omaan kotiin", joka tarkastelee asunnottomuutta syrjäytymisen ja syrjäyttämisen näkökulmasta ja nostaa esiin erityisesti asunnottomuuden rakenteellisia syitä.

Kohtuuhintaisia asuntoja ei tällä hetkellä riitä kaikille tarvitsijoille ja lisäksi asunnottomuuden taustalla vaikuttaa myös asumistaitojen puutteellisuus. Asunto on kaikille kuuluva perusoikeus.

Vantaan asunnottomien yön ohjelma Tikkurilan uudella torilla (osoite Vantaanaukio) ja Tikkurilan kirkossa (Asematie 12a)

Klo 16 alkaen hernekeittoa tarjolla. Ateriaa tarjoillaan tapahtuman aikana niin pitkään, kun sitä riittää.
Klo 17 Keskustelupaneeli, asiantuntijoita teeman ympäriltä
Klo 18 Ehtoollishetki Tikkurilan kirkossa, jonne voi jättää myös esirukouksia asunnottomuusteemaan liittyen
Klo 19 Asunnottomien yön puhe (apulaiskaupunginjohtaja Katri Kalske) ja tulen sytytys
Klo 19.20 Asunnottomien yön 20-vuotisjuhlakahvit sekä kakkua & musiikki-esityksiä

Tapahtuma-alueella on ilmaisvaatekirppis sekä info- ja toimintapisteitä. Tikkurilan kirkon kellopeliä soitetaan klo 16.50 ja 18.50.

Vantaan Asunnottomien yö on osa valtakunnallista Asunnottomien yö -kansalaisliikettä, jota on vietetty vuodesta 2002 lähtien 17. lokakuuta YK:n köyhyyden ja syrjäytymisen vastaisena päivänä.

Vantaan asunnottomien yön järjestämisestä vastaa Vantaan asunnottomien hyvinvoinnin tuki ry (Vahti ry). Yhteistyökumppaneina toimivat Vantaan kaupunki, Vantaan seurakunnat, Laurea-ammattikorkeakoulu, Vantaan A-kilta ry, Vantaan tukihenkilötyöyhdistys ry, Vantaan elävän musiikin yhdistys (Velmu ry), Keski-Uudenmaan koulutuskuntayhtymä (Keuda), Vahti ry:n vapaaehtoistyö sekä Suomen punainen risti (SPR).

Vantaan asunnottomien yön verkkosivuLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2021-10-15 14:13:00.0