Rekolan seurakunnan kirkkoherran virka on haettavana

Helsingin hiippakunnan tuomiokapituli on julistanut haettavaksi Rekolan seurakunnan kirkkoherran viran vaalilla, jossa kirkkoherran valitsevat seurakunnan äänioikeutetut jäsenet.

Rekolan Pyhän Andreaan kirkko. Ulkokuva.

Rekolan Pyhän Andreaan kirkko. Kuva Lotta Numminen.

Hakuaika virkaan päättyy perjantaina 12.11.2021 klo 15. Tuomiokapituli asettaa vaaliehdokkaiksi kolme kelpoisuusvaatimukset täyttävää hakijaa vaalisijoille siinä järjestyksessä kuin heidät katsotaan taitaviksi ja kykeneviksi virkaan.

Seurakuntalaiset pääsevät äänestämään näistä ehdokkaista uuden kirkkoherran. Kirkkoherran vaalissa äänioikeutettuja ovat 18 vuotta täyttäneet Rekolan seurakunnan jäsenet. Vaalin ajankohta selviää myöhemmin.

Rekolan kirkkoherran virka tuli avoimeksi, kun edellinen kirkkoherra Laura Maria Latikka valittiin Turun Maarian seurakunnan kirkkoherraksi. Rekolan kirkkoherran virkaa hoitaa uuden kirkkoherran valintaan saakka Satu-Elina Ansas.

Rekolan seurakunta on yksi Vantaan seitsemästä seurakunnasta. Siinä on n. 12 000 jäsentä ja 23 työntekijää. Seurakunnan alueet ovat Asola, Havukoski, Koivukylä, Leinelä, Päiväkumpu ja Rekola.

Hakuilmoitus KirkkoHR-palvelussaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Thu Oct 14 13:46:54 EEST 2021