Tikkurilan kirkon konserteissa Mariska, räppiä, barokkia, ruotsinkielistä allsång-meininkiä

Kirkossa kuullaan lokakuussa yhden viikon aikana useita tasokkaita artisteja ja musiikkigenrejä räpistä barokkiin.

MariskavaakaKuvaajaLiisaValonen.jpg

Tikkurilan keskustassa sijaitseva kirkko vihittiin käyttöön tämän vuoden alussa. Koronarajoitusten poistuttua monenlainen toiminta kirkossa on alkamassa suunnitellulla tavalla. Myös konsertteja voidaan nyt järjestää.

Lokakuun viimeisen viikon aikana on luvassa Mariskan ja PastoriPiken konserttien ohella barokkiorkesteri Ensamble Nylandian ja Vantaan seurakuntien kanttoreiden kuoron suuri yhteiskonsertti sekä ruotsinkielinen allsång-konsertti.

Tikkurilan kirkossa (Asematie 12 a) tulossa:

Ti 26.10. klo 18 PastoriPike

Räppäri PastoriPike on ottanut kantaa muun muassa koulukiusaamista vastaan. Artisti on tehnyt musiikkia jo vuosikymmenen ajan. Liput 5 e ennakkoon Holvi-nettilippukaupasta täältä: HolviLinkki avautuu uudessa välilehdessä

To 28.10. klo 19 Mariska ja yhtye - LOPPUUNMYYTY

Karismaattinen laulaja–lauluntekijä Mariska tunnetaan tekstilähtöisestä musiikista, jota hän on luonut ja julkaissut eri tyylilajirajojen yli. Konsertissa kuullaan Mariskan tuotantoa modernein akustisin sovituksin. Artistin kanssa keikalla ovat Jouni Aslak (kitara) ja Antti Kokkola (koskettimet, kitara, viulu). Liput 10 e ennakkoon Holvi-lippukaupasta.

Lipunmyyntituotot ohjataan Pelastakaa Lapset ry:n lapsia ja perheitä tukevaan toimintaan. Hyväntekeväisyyskohde on Mariskan valitsema.

Pe 29.10. klo 18 Vantaan ruotsinkielisen seurakunnan yhteislaulukonsertti Allsånger i höstkvällen tillsammans med ViAnda-kören.

Ohjelmassa on sekä virsiä että muita lauluja, laululistalta löytyy muun muassa Tove Janssonin Höstvisan. Jotakin kappeleita lauletaan myös suomeksi.

Tilaisuuden juontajana toimii Gunnar Weckström. Vanda svenska församlingin kanttori Anders Ekberg johtaa sekä säestää kuoroa, joka myös esiintyy illan aikana. Konserttiin on vapaa pääsy.

Su 31.10. klo 18.30 Ensemble Nylandia -barokkiorkesterin ja Vantaan seurakuntien kanttorien kuoron konsertti Juhla uudessa Tikkurilan kirkossa

Konsertissa kuullaan 1600-luvun pohjoissaksalaisten säveltäjien (Dietrich Buxtehude, Franz Tunder ja Nicolaus Bruhns) musiikkia barokkiorkesterille ja lauluyhtyeelle. Laulajat ovat Vantaan ja Helsingin seurakuntien kanttoreita ja orkesterina toimii kymmenvuotias helsinkiläinen barokkiorkesteri Ensemble Nylandia Matias Häkkisen johdolla. Solisteina: Tiia Maria Saari, sopraano Katariina Kopsa, sopraano, Paula Patosalmi, altto, Jussi Salonen, tenori, Tuomas Heikkilä, basso. Vapaa pääsy.

Kuva: Liisa Valonen

Wed Oct 13 14:46:00 EEST 2021