Vantaan Pyhän Laurin kirkko on kunnostustöiden vuoksi suljettu 20.9.–14.11.

Vantaan Pyhän Laurin kirkkossa tehdään korjaustöitä, ja kirkko on suljettu 20.9.–14.11.

Pyhän Laurin kirkon ulkokuva.

Kuva: Marja Väänänen.

Kirkon sivuseinillä olevat maalaukset puhdistetaan ja kirkon parvella tehdään huoltomaalausta. Puista parvea ja portaita kunnostetaan.

Katot koristemaalauksineen on restauroitu jo aiemmin.

Korjaustyöt on ajoitettu syksyksi hiljaisempaan aikaan kesä- ja joulusesongin väliin, jotta ne häiritsisivät kirkon käyttöä mahdollisimman vähän.

1450-luvulla rakennettua Pyhän Laurin kirkkoa on kunnostettu vuodesta 2014 lähtien vaiheittain. Nyt tehtävien korjausten jälkeen aletaan olla suunniteltujen korjaustöiden loppusuoralla.

Kirkossa järjestävät messuja ja muuta toimintaa Tikkurilan seurakunta ja Vantaan ruotsinkielinen seurakunta Vanda svenska församling. Messuja vietetään remontin aikana Tikkurilan kirkossa.

Tue Sep 14 17:27:57 EEST 2021