Satu-Elina Ansas aloitti Rekolan seurakunnan vt. kirkkoherrana

Helsingin hiippakunnan tuomiokapituli on asettanut Satu-Elina Ansaksen Rekolan seurakunnan virkaatekeväksi kirkkoherraksi 19.8. alkaen.

Satu-Elina Ansas istuu työpöydän ääressä Rekolan kirkolla.

Satu-Elina Ansas. Kuva: Kristiina Mattila.

Hän hoitaa kirkkoherran tehtävää siihen saakka, kunnes uusi kirkkoherra valitaan vaalilla.

Rekolan kirkkoherran paikka tuli avoimeksi, kun edellinen kirkkoherra Laura Maria Latikka siirtyi Turkuun Maarian seurakunnan kirkkoherraksi. Rekolan seurakunnan jäsenet pääsevät valitsemaan uuden kirkkoherran kirkkoherranvaalissa. Vaalin ajankohtaa ei ole vielä päätetty ja siitä tiedotetaan myöhemmin.

Satu-Elina Ansas on toiminut pappina vuodesta 2001 alkaen. Hän on työskennellyt pitkään Pakilan seurakunnassa seurakuntapastorina ja lähiesimiehenä. Viime vuosina Ansas on toiminut Espoon ja Helsingin seurakuntayhtymissä sairaalapappina. Aikaisemmalta ammatiltaan hän on opettaja, ja hänellä on myös tutkinnot työnohjaajauksesta ja palvelumuotoilusta.

– Tartun Rekolan seurakunnan kirkkoherran tehtäviin uteliain ja innostunein mielin. Viemme asioita eteenpäin työyhteisön ja luottamushenkilöiden kanssa. Tärkeimpänä tehtävänä on nyt uuden kirkkoherran valintaprosessin läpivieminen, Ansas sanoo.

2021-08-20 11:07:00.0