Tikkurilan seurakunnan rippikoululeirillä koronatartunta

Konfirmaation ajankohtaa joudutaan siirtämään.

Kuvassa rippikoululaisia laiturilla jalat vedessä.

Kuva ei liity tapaukseen. Kuvaaja Helena Honkanen Vartiainen.

Tikkurilan seurakunnan maanantaina 2.8. päättyneen rippikoululeirin jälkeen on todettu yhdellä nuorella koronapositiivinen testitulos. Seurakunta oli heti tiedon saatuaan yhteydessä terveysviranomaisiin. Rippikouluryhmän nuoria, vanhempia ja leirikeskusta on informoitu asiasta. Rippikouluryhmän konfirmaatiolle on katsottu uusi ajankohta.

Seurakunnalla on vielä yksi uusi leiri samassa leirikeskuksessa. Se on voinut aloittaa toimintansa normaalisti. Leirikeskus on saanut viranomaiselta ohjeet toimintaansa varten.

Kirkkoherra Janne Silvast kommentoi tilannetta:

-Koronatartunta ja altistumiset vaikuttavat kovin monen arkeen ja suunnitelmiin, mukaan lukien konfirmaatiojuhlan siirtämisen. Terveys ja sairastuneen paraneminen ovat nyt kuitenkin tärkein asia ja teemme seurakunnassa parhaamme, että  nuorille tärkeä rippikoulujakso saadaan hyvin päätökseen uuden konfirmaatiopäivän myötä.

2021-08-04 12:26:00.0