Seurakunta luopui Vantaanlaakson kerhotilasta – Toiminta jatkuu lähialueilla

Vantaankosken seurakunnan käytössä ollut Vantaanlaakson kerhotila on suljettu kesäkuun alussa. Seurakunta luopui tilan käytöstä säästösyistä. Myös toiminnan tarpeet alueella ovat muuttuneet.

Sisäkuva kerhotilasta: nukkekoti, pienikokoisia lasten tuoleja ja pöytiä, sohva ja nojatuoleja, pieni altta...

Vantaanlaakson kerhotila Naapurinkujalla on ollut yksi Vantaankosken seurakunnan kuudesta toimipisteestä. Siellä on järjestetty enimmäkseen lasten ja perheiden toimintaa.

- Seurakuntien verotulot vähenevät ja on välttämätöntä luopua isosta kiinteistömassasta. Näitä keskusteluja käydään jokaisessa Vantaankin seurakunnassa, sanoo Vantaankosken kirkkoherra Hannu Pöntinen.

Vantaanlaakson kerhotilasta luopumisen katsottiin vähiten haittaavan toimintaa.

- Olemme katsoneet tarkasti toiminnan kokonaismäärää suhteessa kuhunkin toimipisteeseen. Esimerkiksi kerholaisten määrä Vantaanlaakson alueella on vähentynyt. Iltapäiväkerhoille kerhotilan sijainti ei ole ollut paras mahdollinen, koska se on ollut melko kaukana koulusta, Pöntinen toteaa.

- Tiedostamme seurakunnassa myös sen, että Vantaanlaakso on monelle alueen asukkaalle ollut rakas ja merkittävä toimipiste. Tiloista luopuminen tuo mukanaan myös harmia ja kaipaustakin. Siksi tällaiset päätökset eivät ole helppoja, vaikka ne ovatkin tarpeellisia.

Vantaanlaaksoa lähinnä olevat Vantaankosken seurakunnan toimipisteet ovat Kaivosristi Kaivokselan ostoskeskuksen tuntumassa ja Martinristi Martinlaaksossa.

Mon Jun 21 09:00:00 EEST 2021