Vantaan ruotsinkielisen seurakunnan kirkkoherran vaalista jätetty oikaisuvaatimus hylättiin äänin 9-2

Seurakuntaneuvosto käsitteli Monica Cleven jättämää oikaisuvaatimusta kokouksessaan 18.5.

Kuvassa pastori Monica Cleve papinpaidassa.

Vantaan ruotsinkielisen seurakunnan uudeksi kirkkoherraksi valittiin huhtikuussa Karl-Kristian Willis. Wills siirtyy Vantaan ruotsinkielisen seurakunnan kirkkoherraksi kansainvälisen työn pastorin tehtävistä Helsingistä. Kirkkoherranvaali käytiin nykyisen kirkkoherra Martin Fageruddin siirtyessä eläkkeelle.

Vaalin toinen ehdokas, pastori Monica Cleve jätti seurakuntaneuvostolle oikaisuvaatimuksen kirkkoherran valinnasta. Porvoon hiippakunnan tuomiokapitulin arvioinneissa molemmat hakijat olivat päteviä ja kykeneviä tehtävään. Monica Clevellä oli arvioinnin perusteella enemmän kokemusta. Seurakuntaneuvoston arvioinnin perusteella Willis vakuutti valitsijat strategisella kokonaisnäkemyksellään ja visiollaan seurakunnan työn hoitamisesta tulevaisuudessa.

Seurakuntaneuvosto käsitteli oikaisuvaatimusta kokouksessaan 18.5. Oikaisuvaatimus hylättiin äänestyksessä äänin 9-2. Näin ollen aikaisempi päätös Karl-Kristian Willisin valinnasta jää voimaan. Clevellä on mahdollisuus valittaa päätöksestä vielä hallinto-oikeuteen.

Uutista korjattu 25.5.: Clevellä on mahdollisuus valittaa päätöksestä vielä haliinto-oikeuteen., ei korkeimpaan hallinto-oikeuteen, kuten jutussa aikaisemmin luki.

Wed May 19 10:45:00 EEST 2021