Vantaan ruotsinkielisen seurakunnan kirkkoherraksi valittiin Karl-Kristian Willis

Kirkkoherran virkaa haki kaksi henkilöä, Monica Cleve ja Kristian Willis.

Kuvassa uusi kirkkoherra Willis.

Vantaan ruotsinkielisen seurakunnan Vanda svenska församlingin uudeksi kirkkoherraksi on valittu Karl-Kristian Willis.

Valinnan suoritti Vantaan ruotsinkielisen seurakunnan seurakuntaneuvosto tiistai-iltana 13.4.

Kirkkoherrasta äänestettiin. Äänet jakautuivat Monica Cleven ja Karl-Kristian Willisin kesken. Kirkkoherraksi valittu Karl-Kristian Willis sai 6 ääntä ja Monica Cleve sai 4.

Kirkkoherraksi valittu Karl-Kristian Willis toimii tällä hetkellä Helsingissä kansainvälisessä työssä.

Vantaan ruotsinkielisen seurakunnan seurakuntaneuvostoon kuuluu 12 luottamushenkilöä, jotka seurakuntalaiset ovat valinneet äänestämällä seurakuntavaaleissa. Edelliset vaalit järjestettiin vuonna 2018.

Vantaan ruotsinkielisen seurakunnan kirkkoherrana vuodesta 2010 toiminut Martin Fagerudd jää eläkkeelle 30.6.2021.

Viranhoitomääräyksen valitulle kirkkoherralle antaa Porvoon hiippakunnan tuomiokapituli. Uusi kirkkoherra asetetaan virkaansa virkaanasettamismessussa, jonka ajankohta ilmoitetaan myöhemmin.

Vanda svenska församling on yksi Vantaan seitsemästä evankelis-luterilaisesta seurakunnasta. Siihen kuuluvat Vantaan ruotsinkieliset kirkon jäsenet koko Vantaan alueella. Seurakuntaan kuuluu 4232 jäsentä vuoden 2020 lopussa.

Tue Apr 13 19:53:00 EEST 2021