Vantaan seurakunnilta 20 000 euroa Syyrian sodasta kärsivien lasten auttamiseksi

Vantaan seurakuntayhtymässä kuluvan vuoden talousarviossa ulkomaiseen katastrofiapuun on varattu 60 000 euroa. Avustusmäärärahaa on tarkoitus käyttää ennalta arvaamattoman katastrofin sattuessa. Ulkomaisen katastrofiavun määrärahasta myönnettiin 20 000 euroa Syyrian lasten auttamiseksi Kirkon Ulkomaanavun kautta.

Syyria kartalla.

Syyrian 10 vuotta jatkunut sota on aiheuttanut aikamme suurimman pakolaiskriisin ja mittavia vahinkoja. Syyrian sodan vuoksi yli 2 miljoonaa lasta on joutunut jättämään koulunkäynnin kesken. Monet koulurakennuksista ovat tuhoutuneet tai vaurioituneet pommituksissa.

Kirkon Ulkomaanapu toimittaa pakolaiskeskuksissa asuville perheille ruokapaketteja, keittiövälineitä, lämpimiä peittoja ja lapsille talvivaatteita. Kirkon Ulkomaanapu myös kunnostaa sodan runtelemia kouluja, jakaa lapsille koulutarvikkeita, tarjoaa tukiopetusta kovia kokeneiden lasten koulunkäynnin helpottamiseksi sekä kouluttaa opettajia.

Thu Mar 25 12:40:18 EET 2021