Rairuoholive johdattaa pääsiäiseen

Seuraa suorana pääsiäisruohon kasvua.

Nainen pitää kädessä ohraruohopurkkia.

Kirkko Vantaalla lähettää ennen pääsiäistä verkossa nähtävää livestriimiä pääsiäisruohon kasvusta. Tempauksella herätetään ihmisiä huomaamaan kasvun ihme ja toivo omassa elämässään.

– Rairuoholiven tarkoitus on saada ihmiset huomaamaan, miten toivo kasvaa tässäkin ajassa. Ajatus on myös tarjota mahdollisuus pysähtyä hetkeksi. Houkuttelen kaikkia kokeilemaan, kuinka monta sekuntia jaksaa seurata, kun ruoho kasvaa, toteaa viestinnänsuunnittelija Lotta Numminen Vantaan seurakunnista.

Livestriimi alkaa rairuohon istutuksella ja jatkuu, kunnes ruoho on kasvanut. Rairuoholiveä tahdittaa arki-aamupäivisin tapahtuva kastelu.

– Hetkeen pysähtyminen auttaa löytämään sen, mikä juuri nyt antaa itselle toivoa ja iloa. Rairuohon nopeaa kasvua on hauska seurata, jo parissa päivässä siemenet alkavat itää. Striimin seuraamisesta voi saada arkeensa suorastaan meditatiivista tekemistä. Samalla voi hengittää syvään ja tietoisesti rauhoittaa itsensä.

Rairuoholiveä voi seurata Kirkko Vantaalla Youtube -tilillä 23.3. klo 12 alkaen tässä linkissäRairuoholive on osa Vantaan seurakuntien pääsiäiskampanjaa, jonka teema on toivo kasvaa. Sitä voi seurata Kirkko Vantaalla sosiaalisen median kanavissa tunnisteilla #toivokasvaa.

YouTube-video

Tue Mar 23 09:14:00 EET 2021