Lähde mukaan kasvattamaan toivoa!

Kirkko Vantaalla tempaisi lähettämällä ohraruohosiemeniä vantaalaisille nelikymppisille ja nyt seurakunta kutsuu kaikki vantaalaiset kasvattamaan toivoa rairuohon muodossa.

Ohraruohon kasvatusta

Rairuohon sijaan voi kasvattaa myös ohraruohoa.

Vantaan seurakunnat päättivät ilahduttaa noin 1500 vantaalaista nelikymppistä ohraruohonsiemenpussilla pääsiäisen alla. Lisäksi ohraruohonsiemenpusseja jaetaan kirkoissa kävijöille ja seurakuntien iltapäiväkerhoissa.  Tervehdyksellä halutaan muistuttaa toivosta ja luottamuksesta sellaista ikäryhmää, jota ei seurakunnista usein muuten muisteta.

Pääsiäisruohon kasvatus on perinteinen pääsiäisen ajan tapa. Vihreä ruoho muistuttaa kasvullaan uuden elämän ihmeestä, toivosta ja tulevaisuudesta. Tempauksella halutaan kannustaa vantaalaisia kasvattamaan toivoa omassa elämässään. Tempausta voi seurata ja oman pääsiäisruohon kasvattamiskokemuksen voi jakaa sosiaalisessa mediassa pääsiäisen alla.

Rairuoho multaan viimeistään palmusunnuntaina

Rairuohon nopeaa kasvua on hauska seurata ja siitä voi saada arkeensa suorastaan meditatiivista tekemistä. Anna kasvun kannatella sinua arjessa. Pysähdy miettimään, mikä juuri tänään tuo sinulle toivoa ja iloa.

Rairuohon siemenet itävät ruohoksi noin viikossa, viimeinen hetki rairuohon kasvattamiselle pääsiäisen pyhiksi on siis palmusunnuntain tienoilla. Voit myös kokeilla, miten saat kasvamaan esimerkiksi ohransiemenet, herneet tai maissin. Siemenet voi perinteiseen tyyliin laittaa multaan kotoa löytyvässä astiassa tai askarrella omannäköisen kasvualustan vaikka maitotölkistä.

Onpa kasvatuskokemuksesi onnistumisia täynnä tai ei, jaa se sosiaalisessa mediassa hästägillä #toivokasvaa #kirkkovantaalla.

Fri Mar 19 13:24:00 EET 2021