Hakunilan musiikkiviikko lähetetään verkossa 14.–21.3.

Korona ei pysäytä 18. kerran järjestettävää Hakunilan musiikkiviikkoa, vaan tapahtumat ovat katsottavissa verkon kautta.

Petri Laaksosen kuva.

Kuvassa Petri Laaksonen

Viikon ohjelmisto sisältää mm. kirkossa pidettävän iskelmämessun, Virtuoso-yhtyeestäkin tunnetun tenori Juhana Sunisen ja pianisti Minna Miettisen konsertin, Petri Laaksosen konsertin ja Antero Pellikan kitaramusiikkia, joka vie Pariisin kuohuvan 1920-luvun tunnelmiin.

Hakunilan musiikkiviikon järjestää vantaalainen Hakunilan seurakunta. Tapahtumat lähetetään verkkoon Hakunilan ja Länsimäen kirkoista sekä Sipoonkorvesta. Konsertit on taltioitu ennakkoon, ja ne julkaistaan verkossa ilmoitettuina ajankohtina. Tallenteet ovat katsottavissa verkossa myös alkuperäisten esitysaikojen jälkeen.

Musiikkiviikkoa järjestämässä on Hakunilan seurakunnan kanttori Tuomas Heikkilä, joka sanoo, että tuntuu tärkeältä pitää musiikkiviikon jatkumoa yllä, vaikka yleisö ei nyt paikan päälle pääsekään.

Hakunilan musiikkiviikon konserttiohjelmalehtisten myyntituotoilla on normaalioloissa tuettu Yhteisvastuukeräystä.

– Pidämme nyt verkossa esillä mm. mobiililahjoittamisen mahdollisuutta, Heikkilä kertoo.

Tänä vuonna keräysvaroin autetaan erityisesti vähävaraisia ikäihmisiä.

Hakunilan musiikkiviikon verkkosivuLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Hakunilan musiikkiviikon ohjelmisto

Iskelmämessu Katson sineen taivaan
Su 14.3. klo 12
Verkossa lähetettävässä jumalanpalveluksessa lauletaan tuttuja iskelmiä vuosikymmenten varrelta, mm. "Anna mulle tähtitaivas" ja "En päivääkään vaihtaisi pois" ja "Maailma on kaunis". Messun muusikot: Laura Nurkka (harmonikka ja laulu), Sarah Devoyon (basso), Julius Jäppinen (kitara) ja Laura Renvall (lyömäsoittimet).

Luottamuksen rukoushetki
Ma 15.3. klo 18
Pienessä iltakirkossa lauletaan ranskalaisesta Taizén luostariyhteisöstä tulevia rukouslauluja ja kuunnellaan Raamattua. Musiikkivieraana on huilisti Inna Vintturi.

Lauluyhtye CorVantaa: Ei mitään multa puutu
Ti 16.3. klo 19
CorVantaa on koronavuonna 2020 syntynyt, neljän vantaalaiskanttorin muodostama lauluyhtye. Konsertin otsikko viittaa psalmiin 23, joka on inspiroinut monia laulunkirjoittajia. Psalmiteeman lisäksi konsertissa kuullaan monipuolinen kattaus hengellistä ohjelmistoa renessanssin ajasta nykypäivään saakka. Lauluyhtyeessä laulavat Katariina Kopsa (sopraano), Airi Saloniemi (altto), Jussi Salonen (tenori) ja Tuomas Heikkilä (basso).

Kahvikonsertti
Ke 17.3. klo 12.30
Kahvipöydässä oopperalaulajat Hannu Forsberg ja Jaakko Hietikko sekä kanttori Juha Paukkeri. Luvassa on leppoisaa rupattelua ja laulunumeroita.

Maaliskuun keväinen kirkkaus
Ke 17.3. klo 19
Tenori Juhana Suninen ja pianisti Minna Miettinen tähdittävät musiikkiviikon keskiviikkoiltaa. Ohjelmassa tuttuja laulu- ja pianonumeroita sekä uudempaa repertuaaria illan taiteilijoiden omasta kynästä.

Petri Laaksonen: Toivo jäljelle jää
To 18.3. klo 19
Petri Laaksosen konsertti musiikkiviikon torstai-illassa vie kuulijan matkalle kohti kevättä, valoa ja toivoa. Laulaja-säveltäjä Petri Laaksosen tuotteliaasta kynästä ovat lähtöisin Täällä Pohjantähden alla ja euroviisuhitit Eläköön elämä, Sata salamaa, Oot voimani mun sekä lukuisa määrä suosittuja iskelmiä, joululauluja, hengellistä musiikkia, klassikkorunoilijoiden teksteihin sävellettyjä laulelmia unohtamatta.

Keskipäivän rukoushetki Sipoonkorvessa
Pe 19.3. klo 12
Keskipäivän rukoushetki lähetetään Sipoonkorven Storträskiltä. Rukoushetkeä vietetään Anni ja Hannu Holman, Inna ja Juha Vintturin sekä Mari Torri-Tuomisen ja Hans Tuomisen seurassa.

Pupun ja Nallen soitinesittely
La 20.3. klo 14
Pupu ja Nalle tutustuvat erilaisiin soittimiin. Lasten verkkotapahtuman toteutuksesta vastaavat Laura Nurkka ja Sari Kokkonen.

Kitarakonsertti Kuohuva 20-luku
La 20.3. klo 18
Espoolaislähtöinen kitaristi Antero Pellikka yhdistää konsertissaan 1920-luvun Pariisiin kytköksissä olevaa kitaramusiikkia.

Musiikkiviikon päätösmessu "Soi, virteni, kiitosta Herran!"
Su 21.3. klo 12
Marian ilmestyspäivänä lähetettävän verkkomessun teemana on kirkon herätysliike herännäisyys eli körttiläisyys. Messussa veisataan perinteisiä körttivirsiä. Mukana on sellisti Anni Manninen.

Avajais- ja päätösmessu lähetetään Hakunilan seurakunnan Facebook-sivullaLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Viikon muut tilaisuudet lähetetään sekä Hakunilan seurakunnan Facebook-sivulla että YouTube-kanavallaLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Tallenteet ovat katsottavissa myös jälkikäteen.

Hakunilan musiikkiviikko tukee Yhteisvastuukeräystä. Verkkotilaisuuksien katsoja voivat osallistua keräykseen esim. www.yhteisvastuu.fi/hakunilaLinkki avautuu uudessa välilehdessä -sivun kautta.

2021-03-09 11:24:00.0