Tikkurilan kirkon vihkimisessä saarnattiin rohkaisusta ja syntisen pöydästä

Tikkurilan kirkko vihittiin käyttöön  24.1.

Tikkurilan kirkon vihkiminen_Kuvaaja Marianna Siitonen-25 – kopio.JPG

Tikkurilan kirkon vihkimessussa saarnasivat Piispat Teemu Laajasalo ja Bo-Göran Åstran

Helsingin hiippakunnan piispa Teemu Laajasalo ja Porvoon hiippakunnan piispa Bo-Göran Åstran vihkivät kirkon käyttöön. Messu televisioitiin ja sitä vietettiin kokoontumisrajoitusten mukaan ilman seurakuntaa. Messun taltiointi on nähtävissä Yle Areenassa tässä linkissä.

Laajasalo puhui saarnassaan rohkaisusta ja lohdusta.

”Tikkurilan uusi kirkko on Helsingin hiippakunnassa maamerkki. Samalla se on tikkurilalaisille ja kaikille vantaalaisille taivaallisen rohkaisun merkki. Tämä on paikka, jossa kenenkään ei tarvitse olla vain oman rohkeutensa ja rukouksensa varassa.”

Lue tästä koko saarna: Hän rohkaisee

Åstrand saarnasi avointen ovien kirkosta.

”Tikkurilan kirkko mukautuu ympäristöönsä samalla pehmeästi ja rohkeasti. Mukautuu pehmeästi, kuten oikean kirkon pitää. Jaamme kirkossa ilomme ja surumme, autamme ja tuemme toisiamme selviytyäksemme maallisesta elämästä. Tämä on avointen ovien kirkko. Tänne on tervetullut, kun kaipaa rakkautta ja armoa, sillä tämä on syntisten pöytä. Tule sellaisena kuin olet.”

Illan konsertissa kuultiin Reino Nordinia, tilaisuutta saattoi seurata Tikkurilan seurakunnan Youtube-kanavan kautta.

Tue Jan 26 11:14:00 EET 2021