Hämeenkylän seurakunnan kirkkoherraksi valittiin Matti Hyry

Kirkkoherran valinnan suoritti Hämeenkylän seurakunnan seurakuntaneuvosto. Sen neljästätoista varsinaisesta jäsenestä paikalla oli kolmetoista varsinaista ja yksi varajäsen.

Matti Hyry, kuva J. Siirilä.jpg

Matti Hyry on toiminut Hämeenkylän seurakunnassa pappina vuodesta 2008. (Kuva: Jouko Siirilä).

Länsivantaalaisen Hämeenkylän seurakunnan uudeksi kirkkoherraksi on valittu seurakunnan kappalaisena toiminut Matti Hyry.

Valinnan suoritti Hämeenkylän seurakunnan seurakuntaneuvosto perjantai-iltana 15.1. Seurakuntaneuvostoon kuuluu puheenjohtajan lisäksi 14 luottamushenkilöä, jotka seurakuntalaiset ovat valinneet äänestämällä seurakuntavaaleissa. Edelliset vaalit järjestettiin vuonna 2018.

Kirkkoherran virkaa haki seitsemän henkilöä. Matti Hyry on kuulunut Hämeenkylän seurakunnan papistoon vuodesta 2008.

Hämeenkylän kirkkoherrana vuodesta 2007 toiminut Jukka Nevala jää eläkkeelle helmikuun 1. päivästa alkaen 2021. Matti Hyry toimii sen jälkeen seurakunnan vt. kirkkoherrana.

Viranhoitomääräyksen valitulle kirkkoherralle antaa Helsingin hiippakunnan tuomiokapituli. Uusi kirkkoherra asetetaan virkaansa virkaanasettamismessussa, jonka ajankohta ilmoitetaan myöhemmin. Piispa Teemu Laajasalo toimittaa virkaanasettamisen.

Hämeenkylän seurakunta on yksi Vantaan seitsemästä evankelis-luterilaisesta seurakunnasta. Se sijaitsee Vantaan länsilaidalla Hämeenkylän, Vapaalan, Rajatorpan, Pähkinärinteen ja Askiston alueella. Seurakuntaan kuuluu noin 11 000 jäsentä.

2021-01-15 19:18:00.0