Tikkurilan kirkko avautuu – Kirkon vihkiminen TV:ssa, tutustumiskierroksia tulossa

Uusi Tikkurilan kirkko vihitään käyttöön sunnuntaina 24.1.2021.

Tikkurilan kirkon julkisivu.

Kuva: Antero Harju

Kokoontumisrajoitusten vuoksi seurakuntalaisilla ei ole mahdollisuutta osallistua avajaisiin paikan päällä. Avajaisiin pääsee osallistumaan televisioinnin kautta. YLE TV1 lähettää avajaismessun 24.1.2021 klo 10.

Kirkon vihkivät Helsingin hiippakunnan piispa Teemu Laajasalo sekä ruotsinkielisen Porvoon hiippakunnan piispa Bo-Göran Åstrand. Mukana ovat Tikkurilan seurakunnan kirkkoherra Janne Silvast ja Vantaan ruotsinkielisen seurakunnan kirkkoherra Martin Fagerudd.

Striimattavassa avajaiskonsertissa Reino Nordin

Sunnuntai-iltana 24.1. kirkon avajaiskonsertissa esiintyy Reino Nordin. Klo 18 alkavaa konserttia voi seurata suorana verkkolähetyksenä Tikkurilan seurakunnan Youtube-kanavallaLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Kirkkoon ei oteta yleisöä. Konsertti kestää tunnin, ja sisältää pääsääntöisesti Nordinin omaa, lämminhenkistä tuotantoa. Konsertti on katsottavissa tallenteena 31.1. klo 23.59 saakka.

Kirkkoon pääsee tutustumaan 25.1.–31.1.

Avajaisviikolla 25.1.–31.1. kirkkoon pääsee tutustumaan opastetuilla kierroksilla. Kierrokset lähtevät tasatunnein ma 25.– la 30.1. klo 8–20 ja su 31.1. klo 12–20. Kierroksille pitää ilmoittautua ennakkoon. Yhdelle kierrokselle mahtuu korkeintaan kahdeksan henkeä. Kierrokset toteutetaan koronarajoitukset huomioiden, ja voimassa on vahva maskisuositus.

Ilmoittaudu tutustumiskierrokselle tästä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Tutustumiskierroksilla kerrotaan kirkon arkkitehtuurista, taiteesta ja käyttötarkoituksista.

Keskiviikosta 27.1. sunnuntaihin 31.1. kirkkoon on mahdollista tutustua myös ilman ennakkoilmoittautumista. Kierrokset lähtevät keskiviikosta lauantaihin klo 8.30–20.30 ja sunnuntaina klo 12.30–20.30 aina puolilta tunnein. Kierrokselle mahtuu enintään kahdeksan osallistujaa. Pienen kapasiteetin vuoksi Vantaan seurakunnat suosittelee ennakkoilmoittautumista vaativia kierroksia.

Kirkkoon ei pääse tutustumaan omaehtoisesti tämänhetkisten koronarajoitusten ollessa voimassa. Kun viruksen uhka aikanaan väistyy, kirkon avajaisia vietetään kansanjuhlan merkeissä yhdessä kokoontuen.

2021-01-15 10:11:00.0