Ruskeasannan hautausmaan ympäristössä metsänhoitotöitä

Vantaan seurakuntien Ruskeasannan hautausmaan lähimetsissä käynnistetään marraskuun aikana metsänhoitotöitä.

Kuusen oksia.

Metsässä hoidetaan pensaskerrosta ja tehdään harvennushakkuita. Harvennuksilla on tarkoitus välttää metsän yksipuolistuminen. Puita poistetaan, jotta metsä säilyisi terveempänä ja monipuolisempana.

Hoidettava alue sijoittuu hautausmaan lähialueille ja Tuusulanväylän varren metsänosiin.

Hoidettava alue merkitään maastoon siten, että merkittyjä puita ei kaadeta. Harvennettavilla alueilla liikkujilta toivotaan huolellisuutta, sillä töitä tehdään metsäkoneilla. Latvat ja oksat kerätään pois, mutta katkenneita oksia voi putoilla vielä muutamia viikkoja hakkuun jälkeenkin.

Työt perustuvat metsänhoitosuunnitelmaan, jonka Vantaan seurakuntien yhteinen kirkkovaltuusto on hyväksynyt.

Töiden suunnittelusta ja valvonnasta alueella vastaa Innofor Finland Oy.

Lisätietoja:

Vantaan seurakunnat, metsänhoidosta vastaava hautaustoimen päällikkö Minna Aho, minna.aho@evl.fi, p. 050 420 1409

Innofor Oy, toimitusjohtaja Erno Lehto, erno.lehto@innofor.fi, p. 040 512 4469

Fri Nov 27 09:22:42 EET 2020