Hämeenkylän kirkkoherran virka on haettavana – Yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtaja vaihtuu

Helsingin hiippakunnan tuomiokapituli on julistanut Hämeenkylän seurakunnan kirkkoherran viran haettavaksi 6.11. kello 15 mennessä.

Hämeenkylän kirkko.

Kuvassa Hämeenkylän kirkko

Nykyinen kirkkoherra Jukka Nevala on jäämässä eläkkeelle helmikuussa 2020.

Tuomiokapituli antaa virkaa hakeneista lausunnon seurakunnalle, ja seurakuntaneuvosto valitsee uuden kirkkoherran. Katso tästä hakuilmoitus.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Vantaan yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtajaksi Hans Tuominen

Hans Tuominen.

Tuomiokapituli on päättänyt myös seurakuntayhtymien yhteisten kirkkoneuvostojen puheenjohtajista vuosiksi 2021–2022.  Vantaan seurakuntayhtymän kirkkoneuvoston (YKN) puheenjohtaja vaihtuu. Tikkurilan kirkkoherran Janne Silvastin sijasta puheenjohtajana toimii vuodenvaihteen jälkeen Hakunilan seurakunnan kirkkoherra Hans Tuominen (kuvassa).

Tuomiokapituli totesi myös, että Vantaankosken seurakunnan kirkkoherra Hannu Pöntinen on tullut pappisasessorin vaalissaLinkki avautuu uudessa välilehdessä valituksi jatkokaudelle Helsingin hiippakunnan tuomiokapitulin pappisasessoriksi vuosiksi 2021–2023. Pappisasessori on pappien edustaja tuomiokapitulissa. Hiippakunnan papit äänestivät pappisasessorista 30.9.

Thu Oct 08 14:06:00 EEST 2020