Myyrmäkeläinen parkkihalli soi kuin katedraali 27.8.

Musiikki soi akustiikaltaan hyväksi havaitussa parkkihallissa Myyrmäen Kilterinmäellä torstaina 27.8.

Ulkokuva Kilterinparkki-parkkihallista.

Kuvassa Kilterinparkki-parkkihalli. Kuvakaappaus Googlen Street View -palvelusta.

Myyrmäkeläisen parkkihallin upea akustiikka löytyi sattumalta, kun Vantaankosken seurakunnan nuorisotyöntekijä hallissa käydessään lauleskeli. Jouluna 2019 hallissa kuvattiin joululauluvideo, joka sai somessa ihastuneen vastaanoton. Katso joululauluvideo tästä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Jännittävästä yhdistelmästä voi nauttia kahdessa vanhan musiikin konsertissa torstaina 27.8. Klo 19 esiintyy Kari Jerkku erilaisten huilujen ja muiden puhaltimien kanssa. Klo 20 vuorossa on vantaalaiskanttoreiden viime keväänä koottu Korona-laulukvartetti. Molemmat konsertit kestävät enintään puoli tuntia.

– Pyhyyden kokemuksen voi saavuttaa muuallakin kuin sakraalitilassa, sanoo kanttori Katariina Kopsa, joka laulaa Korona-kvartetissa.

– Musiikki ja erityisesti vahvistamaton musiikki toimii parhaiten tilassa, jossa ääni pääsee liikkumaan vapaasti ja täyttää tilan lattiasta kattoon. Parkkihallissa on paljon tilaa ja kovia pintoja, vähän niin kuin vanhoissa kivikirkoissa, joissa kirkkomusiikki on kaikunut jo vuosisatoja. Karu ja askeettinen ympäristö tuo hienoa kontrastia vanhalle musiikille, jolloin itse musiikki ja sen sanoma pääsee keskiöön.

Konsertit ovat osa Myyrmäen taiteiden yötä eli Why so Myrtsi -tapahtumaa. Lisätietoja Why so Myrtsistä Facebookista.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Parkkihalli soi kuin katedraali - vanhan musiikin konsertit to 27.8.

• Klo 19 Kari Jerkku & huilut
  • Klo 20 Korona-laulukvartetti
  • Kilterinparkki A -parkkihalli, käynti Kilterinkaaren kautta.
  • Vapaa pääsy

2020-08-21 13:06:00.0