Ekaluokkalaiset siunataan koulutielle Vantaan kirkoissa

Koulut alkavat Vantaalla 13.8. Kouluun ensimmäiselle luokalle menevät siunataan koulutielleen Vantaan kirkoissa.

Koululainen kävelemässä reppu selässä.

Siunaaminen tarkoittaa hyvän toivottamista ja lapsen ja hänen perheensä puolesta rukoilemista.

Kouluun lähtevien siunaustilaisuus sisältää lastenlauluja, rukouksia ja pienen puheen. Kirkossa ydin on alttarin ympärillä tapahtuva siunaus, jossa seurakunnan työntekijä laittaa kätensä kunkin lapsen pään päälle ja sanoo siunaussanat.

Koulunsa aloittaville lähetetään henkilökohtaiset kutsut kotiin. Tilaisuuksissa pidetään huolta turvaväleistä ja hygieniasta.

Hakunilan seurakunta

Hakunilan kirkko ke 12.8. klo 18Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Hämeenkylän seurakunta

Hämeenkylän kirkko ke 12.8. klo 18Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Korson seurakunta

Korson kirkko ke 12.8. klo 18 ja 19. Klo 18 alkavaan tilaisuuteen kutsutaan sukunimen alkukirjaimen A–K mukaan ja klo 19 tilaisuuteen alkukirjaimen L–Ö mukaan.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Rekolan seurakunta

Rekolan Pyhän Andreaan kirkko 12.8. klo 18

Tikkurilan seurakunta

Vantaan Pyhän Laurin kirkko ke 12.8. kahdessa tilaisuudessa klo 18 ja klo 19. Oma tilaisuus näkyy kotiin lähetetystä kutsusta.

Vantaankosken seurakunta

Kivistön kirkko 12.8. klo 18Linkki avautuu uudessa välilehdessä
Myyrmäen Virtakirkko 12.8. klo 18Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Vanda svenska församling