Kesämusiikki soi sittenkin Vantaan Pyhän Laurin kirkossa ja kappelissa

Vantaan Pyhän Laurin kirkkoon ja Pyhän Laurin kappeliin on varmistunut kesäkonsertteja.

Kesäkonserttien mainoskuva.

Koronaepidemia laittoi Pyhän Laurin kirkkoon ja kappeliin kesälle tehdyt konserttisuunnitelmat uusiksi, mutta kokoontumisrajoitusten lievennyttyä heinä- ja elokuulle on saatu järjestettyä konserttitarjontaa.

Keskiaikaisessa Pyhän Laurin kirkossa kuullaan musiikkia kesätorstaisin kahdessa konserttisarjassa. Laurin päiväkonsertit pidetään tiettyinä torstaipäivinä klo 12. Vantaan ruotsinkielisen seurakunnan järjestämät Sommarmusik-tilaisuudet pidetään 9.7. ja 23.7. klo 19.

Modernissa Pyhän Laurin kappelissa pidetään Suvisunnuntain soitot neljänä heinäkuisena sunnuntaina klo 18.

Koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseksi konsertteihin voidaan ottaa normaalia vähemmän yleisöä. Turvavälien takaamiseksi Pyhän Laurin kirkkoon mahtuu enintään 70 henkeä ja kappeliin enintään 25 henkeä. Kaikkiin konsertteihin on vapaa pääsy. Paikkoja ei ole mahdollista varata etukäteen.

Laurin päiväkonsertit -sarja Pyhän Laurin kirkossa, Kirkkotie 45, Vantaa

•    to 2.7. klo 12 Iina Katila, urut (J. S. Bach, J. Walther, J. Brahms, F. Mendelssohn)
•    to 6.8. klo 12 rap-artisti Pastori Pike
•    to 13.8. klo 12 Susanna Haavisto, laulu ja Mari Kätkä, piano ja harmonikka