Kesällä voi jälleen tulla kirkkoon jumalanpalveluksiin

Seurakuntalaiset voivat kesäkuun alusta alkaen jälleen osallistua jumalanpalveluksiin Vantaan kirkoissa. Kirkkotilojen suositeltava henkilömäärä on 50, mutta se voidaan kirkkosalin koon salliessa ylittää, jos turvavälit pystytään säilyttämään.

Vantaan Pyhän Laurin kirkko ulkoa kuvattuna.

Kuvassa Vantaan Pyhän Laurin kirkko. Kuva: Antero Harju / Juha Ryhänen

Jos tulijoita on enemmän kuin tilaan mahtuu, kirkkovieraita ohjataan kirkkorakennuksen muihin tiloihin seuraamaan messua. Perhekunnat voivat istua kirkossa vierekkäin. Turvaväliä pidetään muihin kirkossakävijöihin.

Ehtoollista vietetään messuissa eli ehtoollisjumalanpalveluksissa turvallisuus- ja hygieniamääräyksiä noudattaen. Kirkossakävijät tulevat messuun ja ehtoolliselle omalla vastuullaan. Vantaan seitsemän seurakuntaa tiedottavat kunkin kirkkotilan ja messun käytännöistä erikseen nettisivuillaan ja jumalanpalveluksen alkaessa.

Jumalanpalvelusten lähettämistä verkon kautta jatketaan, mikä mahdollistaa niiden seuraamisen myös kotoa käsin. Tiedot Vantaan seurakuntien jumalanpalveluksista näkyvät näiden sivujen tapahtumakalenterista.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Kirkkoihin voi tulla hiljentymään yksityisesti tai keskustelemaan aukioloaikojen puitteissa. Hygienian ja turvavälien suhteen on noudatettava terveydenhuollon ohjeistuksia. Käsidesiä on tarjolla tiloissamme.

Ristiäisissä, avioliittoon vihkimisissä ja hautaan siunaamisissa noudatetaan suositeltua enintään 50 hengen osallistujamäärää.

Wed May 27 15:01:00 EEST 2020