Pääsiäiskonsertteja verkossa, mm. Jaakko Löytyn konsertti suoratoistona

Suomalaisen gospel-musiikin konkarin, Jaakko Löytyn  Toivoa toivon pojille -konsertti lähetetään suoratoistona pääsiäissunnuntaina 12.4. klo 18.

Jaakko Löytty.

Jaakko Löytty

Konserttia voi seurata Tikkurilan seurakunnan Linkki avautuu uudessa välilehdessäja Pyhän Laurin kirkon Facebook-sivuillaLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Esityksen kesto on noin 60 minuuttia.

Löytyn konsertti on omaelämänkerrallinen.

– Isoisäni nimi oli Toivo. Hän oli pitkän linjan rautatieläinen, jäi eläkkeellä ylikonduktöörinä. Tyttärenpoikani nimi on myös Toivo. Hän on kuusivuotias, ja hänestä voi isona tulla ihan mitä vain. Kaikki me olemme toivon poikia ja tyttäriä, kun huomista kohden suuntaamme ja etsimme tietä kotiin, toinen toisistamme huolta pitäen, muusikko kertoo.

Kolmisenkymmentä albumia julkaisseen Löytyn tunnetuimpia yhteislauluja ja virsiä ovat Kahden maan kansalainen, Siunaa koko maailmaa ja Pidä minusta kiinni.

Tikkurilan seurakunta tilasi Löytyn konsertin paikkaamaan koronapandemian vuoksi peruuntunutta Pyhän Laurin kirkon hiljaisen viikon ja pääsiäisen Valoa kohti -konserttisarjaa.

Pääsiäisen aikaan verkon kautta on katsottavissa myös kaksi muuta musiikkiesitystä.

Corvus Laurencij -kuoron laulajista koottu yhtye esittää gregoriaanisen Markuspassion Pyhän Laurin kirkosta verkon välityksellä pitkäperjantaina 10.4. klo 15. Tilaisuutta voi seurata YoutubestaLinkki avautuu uudessa välilehdessä tai Tikkurilan seurakunnan Facebook-sivun kautta.

Lankalauantaina 10.4. klo 16 lähetetään verkon välityksellä Lauluyhtye Schola Sancti Henricin meditatiivinen Agios o Theos (Pyhä Jumala) -kokonaisuus,Linkki avautuu uudessa välilehdessä joka sisältää kärsimysajan gregoriaanisten laulujen lisäksi luettuja katkelmia pitkäperjantain raamatunkohdista. Hartaudellista tilaisuutta voi seurata Tikkurilan seurakunnan Facebook-sivun kautta.

Thu Apr 09 13:45:00 EEST 2020