Kilpailulla haetaan uutta säkeistöä Suvivirteen

Kilpailu haastaa miettimään, miten kertoa kesän kauneuden riemu tämän päivän tavalla.

Vantaankosken seurakunnan työntekijät laulavat Suvivirttä kylmänä kevätpäivänä aurinkolasit päässä.

Suvivirsi on osa suomalaista kesäperinnettä ja tuo monelle mieleen koulun kevätjuhlan ja alkavan kesäloman.

Vantaalainen Vantaankosken seurakunta järjestää kilpailun, jossa tarkoituksena on keksiä uusi säkeistö Suvivirteen. Kilpailu kutsuu miettimään, miten sanoittaa Suomen suven kauneuden synnyttämää riemua tässä ajassa.

Voittajan valitsee Helsingin hiippakunnan piispa Teemu Laajasalo esiraadin valitsemien kolmen parhaan ehdotuksen joukosta.

Katso kilpailun esittelyvideo. (Uutinen jatkuu videon alapuolella.)

YouTube-video

Kilpailuun voit osallistua lähettämällä kirjoittamansa säkeistön ja yhteystiedot pastori Jere Hämäläiselle sähköpostilla osoitteeseen jere.hamalainen@evl.fi tai kirjeenä osoitteeseen Virtakirkko/Jere, Rajatorpantie 8, 01600 Vantaa. Kuoren päälle merkintä "Suvivirsi". Säkeistön ja yhteystietojen tulee olla perillä viimeistään sunnuntaina 5.4.

Vantaankosken seurakunnan yhteisöpappi Jere Hämäläinen ja nuorisotyönohjaaja Suvi Vanhakylä valitsevat kilpailuun osallistuneista säkeistöistä kärkikolmikon, joita esitellään seurakunnan nettisivuilla ja sosiaalisen median kautta.

Piispa Teemu Laajasalo ilmoittaa voittajan videotervehdyksen välityksellä.

Kilpailun voittanut säkeistö kajautetaan ilmoille Vantaankosken seurakunnan "Suurin suvivirsi ikinä" -tapahtumassa 17.5. kello 12 Vantaan Myyrmäessä sijaitsevalla Myyrmäen montulla (Iskospolku 5, Vantaa).

Kilpailun voittaja saa maineen ja kunnian lisäksi 100 euron suuruisen lahjakortin myyrmäkeläiseen Wanda's Kitchen & Lounge -ravintolaan.

Suvivirsi löytyy virsikirjasta numerolla 571. Vuodesta 1701 virsikirjassa mukana olleessa virressä on kuusi säkeistöä. Sen säveltäjää ei tunneta, eikä sanoittajastakaan ole täysin varmaa tietoa.

Kilpailun säännöt

Vantaankosken seurakunnan yleiset kilpailujen ja arvontojen säännöt

Osallistumalla kilpailuun osallistuja sitoutuu noudattamaan kilpailun tai arvonnan virallisia sääntöjä ja järjestäjän päätöksiä. Järjestäjä pidättää itsellään oikeuden sääntömuutoksiin.

Käyttöoikeus Osallistumalla kilpailuun luovutat samalla kilpailutyön tekijän-, omistus- ja käyttöoikeudet Vantaankosken seurakunnalle: ilman erillistä korvausta. Vantaankosken seurakunnalla on oikeus muuttaa ja muokata kilpailutyön sisältöä ja ulkoasua sekä levittää aineistoa ja valmistaa siitä versioita. Kilpailun voittaja ei saa ilman lupaa luovuttaa tai muulla tavoin antaa näitä tietoja kolmannen osapuolen käyttöön. Kilpailun voittajalla on oikeus käyttää tietoa kilpailun voitosta.

Palkinnot Voittajalle ilmoitetaan henkilökohtaisesti 10.5.2020 mennessä. Palkintoa ei voi vaihtaa eikä muuttaa rahaksi. Järjestäjätaho on velvoitettu ilmoittamaan palkinnoista verottajalle ja sellaisten palkintojen voittajilta pyydetään virallista arvontapöytäkirjaa varten henkilötunnus.

Nimien ja yhteystietojen käyttö Osallistujien nimiä ja yhteystietoja käytetään palkinnon toimittamiseen. Kolmen parhaan osallistujan nimet voidaan julkaista myös järjestäjätahon verkkosivuilla ja sosiaalisen median kanavissa.

Tue Mar 10 14:47:00 EET 2020