Lukiolaiset kysyvät: Mitä hyötyä uskontojen tuntemisesta on työelämässä

Martinlaakson ja Vaskivuoren lukioiden ja Vantaankosken seurakunnan jo perinteisessä paneelissa lukiolaisten kysymyksiin vastaa neljä eri alojen ammattilaista. Lukiopaneeli 3.3. Martinus-salissa.

Kuvassa monien eri uskontojen symboleita

Paneelin juontavat lukiolaiset ja he ovat itse laatineet myös keskustelun kysymykset.

Keskustelua uskonnon merkityksestä käyvät terveydenhoitaja Pia Jardi sosiaali- ja terveysalan muslimijärjestö Amal ry:stä, vastuuvirkamies Suvi Laakso ulkoministeriöstä, toimittaja Pasi Peiponen YLE:stä ja Partnerships & Sales Manager Heikki Vartia HEI Schoolsista.

- Uskonnonopetus on herättänyt viime aikoina runsaasti julkista keskustelua. Vantaankosken seurakunta sekä Vaskivuoren lukion ja Martinlaakson lukion oppilaat haluavat muistuttaa, että kyky ymmärtää uskontoja on tärkeä taito myös tulevaisuuden työelämässä, sanoo johtava kasvatustyön pappi Auli Saarsalmi-Paalasmaa Vantaankosken seurakunnasta.

- Paneelikeskustelu on muodostunut muutamassa vuodessa erittäin suosituksi tapahtumaksi. Se kokoaa yhteen suuren joukon lukiolaisia ja muita kiinnostuneita.

► Lukiopaneeli ti 3.3. klo 15.30–17 Kulttuuritalo Martinuksen Martinus-salissa, Martinlaaksontie 36.

Kuva Freepik/Rawpixel Com

2020-02-21 10:21:00.0