Poliisi ottanut epäillyn kiinni liittyen Rekolan Pyhän Andreaan kirkon tulipaloon

Tapauksen tutkinta jatkuu poliisissa.

Rekolankirkko-ulkokuva2_L.jpg

Itä-Uudenmaan poliisi kertoo 1.6. TwitterissäLinkki avautuu uudessa välilehdessä että Rekolan kirkolla myöhään tiistai-iltana tapahtuneeseen tuhotyöhön epäilty henkilö on tavoitettu. Epäilty otettiin kiinni viime yönä Vantaalta. Hänet tavoitettiin poliisin omien tutkintatoimien perusteella. Tapauksen tutkinta jatkuu poliisissa.

Rekolan kirkolla oli tiistai-iltana tulipalo, jota poliisi epäilee tahallaan sytytetyksi. Kirkko joutui samalla myös ilkivallan kohteeksi. Kirkko ei saanut suuria vaurioita ja kirkon toiminta jatkuu tavalliseen tapaan. - Oli hyvä huomata, että turvallisuusjärjestelmät toimivat hyvin ja viranomaistoiminta oli sujuvaa ja epäilty tekijä saatiin nopeasti kiinni, kommentoi Rekolan seurakunnan vt. kirkkoherra Jussi Koski.

Thu Jun 01 15:36:18 EEST 2023