Lasten kevätrieha on sininen värikylpy

Mitä kaikkea sininen väri voi olla ja mistä kaikkialta sitä löytyy? Mielikuvitusta ja aisteja kutitellaan Länsi-Vantaalla 26.5. Sininen on! -kevätriehassa, joka on suunnattu alle kouluikäisille ja heidän perheilleen.

- Lähtökohtana on lasten maailma ja ihmettely. Myös aikuiset voivat heittäytyä siniseen väriin, kertoo tapahtuman ideoinut lastenohjaaja Tytti Malinen Vantaankosken seurakunnasta.

- Tavoitteena on leikillinen, luova ja mielikuvituksekas, vähän karnevalistinenkin tapahtuma.

Siniseen teemaan voi jokainen osallistua jo pukemalla päälleen tai ottamalla mukaansa jotain sinistä.

- Alle kouluikäisten kanssahan mietitään ja ihmetellään paljon maailmaa. Sininen kevätrieha on aktiivinen aamupäivä, jossa aikuiset leikkivät ja touhuavat yhdessä lasten kanssa, Malinen sanoo.

Viherpuiston puistokentällä vietettävän aamupäivän ohjelmassa on esimerkiksi taimien istutusta, leikkiperhosten etsintää, temppurata, metsämuskari, tanssia, onnenpyörä, ongintaa, hernepussin heittopeli, rauhoittumismaja ja paljon muuta.

Mikä väri ensi vuonna?

Jokainen tapahtumaa toteuttamassa oleva saa vapaasti valita, miten sinisen teeman tekee näkyväksi omassa osuudessaan.

Sininen on! -kevätriehaa on tekemässä laaja Länsi-Vantaan perhepalvelujen verkosto. Siinä on mukana seurakunnan ja Vantaan kaupungin lisäksi toimijoita harrastusten järjestäjistä yksityisiin päiväkoteihin ja erilaisiin perheiden asiantuntijapalveluihin.

- Mukana ovat niin tanssiopisto kuin turvakotikin, Tytti Malinen tiivistää.

Lasten kanssa touhuamisen lisäksi aikuisille tapahtuma tarjoaa mahdollisuuden tutustua alueen tarjontaan. Mitä harrastuksia lähiseudulta löytyy ja millaisia palveluja ja tukea perheille on tarjolla.

Sininen tapahtuma on kolmas väriteemainen kevätrieha. Ensimmäisen teemana oli keltainen ja vuosi sitten keväällä riehaannuttiin punaisesta.

- Ensimmäisessä tapahtumassa oli 150 osallistujaa, viime vuonna yli 750. Katsotaan, mikä väri toteutuu ensi vuonna, Malinen sanoo.

Sininen on! -kevätrieha pe 26.5. klo 9–11 Viherpuiston asukaspuiston puistokentällä ja metsässä, Vihertie 56

Kuva: Sanna Viherväs

2023-05-15 09:33:00.0