Hakunilan kirkkoherraksi kaksi hakijaa

Hakunilan seurakunnan kirkkoherran virkaa hakivat Harri Nurminen ja Salla Poropudas.

Hakunilan kirkko.

Hakunilan kirkko. kuva Marianna Siitonen.

Hakunilan seurakunnan kirkkoherran virkaa hakivat 3.4.2023 päättyneen hakuajan puitteissa kaksi hakijaa: Harri Nurminen, Hakunilan seurakunnan kappalainen ja Salla Poropudas, Helsingin hiippakunnan hiippakuntasihteeri.

Hakunilan seurakunnan kirkkoherra valitaan välillisellä vaalilla, jolloin valinnan tekee seurakuntaneuvosto.

Helsingin hiippakunnan tuomiokapituli antaa ensin hakijoista lausunnon, jota varten se haastattelee hakijat ja selvittää heidän kelpoisuutensa virkaan. Tuomiokapituli asettaa hakijat järjestykseen arvioimansa hakijoiden soveltuvuuden ja ansioiden perusteella.

Lausunnon saatuaan Hakunilan seurakuntaneuvosto voi myös haastatella hakijoita ja lähettää mahdollisesti osan heistä psykologisiin testeihin. Seurakuntaneuvosto voi valita kenet tahansa virkaan kelpoisiksi todetuista hakijoista.

Hakunilan seurakunnan kirkkoherran virka tuli avoimeksi, kun edellinen kirkkoherra Hans Tuominen valittiin Vantaankosken kirkkoherraksi. Vt. kirkkoherrana Hakunilassa toimii Tiina Palmu.

Mon Apr 03 16:44:12 EEST 2023