Vantaan seurakuntayhtymän työntekijät ovat saaneet käyttöönsä väärinkäytösepäilyjen ilmoituskanavan

Väärinkäytösten sisäinen ilmoituskanava on työkalu, jolla ilmoittaja voi tehdä ilmoittajansuojelulain alaan kuuluvista väärinkäytösepäilyistä ilmoituksen.

Piirroskuva tietokoneen näytöstä jossa värikkäitä laatikoita

Väärinkäytösten sähköinen ilmoituskanava on otettu käyttöön

Ilmoituksia on mahdollista tehdä turvallisesti ja luottamuksellisesti Vantaan seurakuntayhtymään hankitun Webropol Whistleblower -järjestelmän kautta.

Tässä vaiheessa ilmoitusmahdollisuus on työntekijöillä. Myöhemmin harkitaan, että onko kanavan käyttöä syytä laajentaa julkiseksi.

Ilmoittajansuojaa koskevan lainsäädännön tarkoituksena on varmistaa, että henkilö, joka työnsä yhteydessä havaitsee tai epäilee ilmoittajansuojelulain soveltamisalaan kuuluvia rikkomuksia, voi ilmoittaa asiasta turvallisesti ilman pelkoa ilmoituksen johdosta häneen kohdistuvista mahdollisista seuraamuksista.

Lisätietoja antaa seurakuntayhtymän lakimies Tuija Palo, tuija.palo@evl.fi.

2023-03-31 14:30:00.0