Rairuoholive johdattaa jälleen pääsiäiseen - toivo kasvaa

Kirkko Vantaalla lähettää ennen pääsiäistä verkossa suorana lähetyksenä nähtävää lähetystä pääsiäisruohon kasvamisesta. Tempauksella herätetään ihmisiä huomaamaan, että aina on toivoa

YouTuberairuoho.jpg

Rairuoholive alkaa ruohon istutuksella 27.3. klo 12.30.

- Toivottavasti rairuoholive tuo juuri sinun päivääsi paitsi hymyn ja positiivisen fiiliksen, myös oivalluksen siitä, että jokaisen meistä olisi välillä olisi hyvä pysähtyä hetkeksi vaikka omien ajatusten, rukouksen tai hiljaisuuden äärelle. Rairuoholiven viesti on: toivo kasvaa, kertoo viestinnänasiantuntija Lotta Numminen Vantaan seurakunnista.

Rairuoholive Vantaan seurakuntien Youtube-tilillä toteutetaan nyt kolmatta kertaa. Viesti on ollut joka pääsiäinen sama ja edelleen toivon näkökulma on ajankohtainen. Rairuohon itämisen onnistuminen suorassa lähetyksessä ei jännitä Nummista, joka sen istuttaa, päinvastoin.

- Jos ruohon itäminen epäonnistuu, antaa se mahdollisuuden pohtia armoa ja armollisuutta erityisesti itseään kohtaan. Uusi elämä on aina arvoitus, ei tämän livenä itävän ruohonkaan kasvusta ole takeita, mutta toivoa on.

Rairuoholiven myötä kuljetaan kohti pääsiäistä, kristittyjen suurinta juhlaa.

- Nyt, juuri ennen palmusunnuntaita on hyvä hetki istuttaa rairuoho myös kotona, jotta se ehtii hyvin itää pääsiäiseksi. Nyt istutettava ruoho on ohraa. Voi myös kokeilla miten maissi, krassi tai herne itää, vinkkaa Numminen.

Livestriimi alkaa rairuohon istutuksella maanantaina 27.3. klo 12.30. Pääsiäisruohon kasvamista voi seurata livenä pääsiäisen pyhien yli. Rairuoholive tuo viestiä toivon kasvamisesta, mutta kasvavaa ruohoa tulee koristamaan myös muita uskoa ja voimaa tuovia lauseita.

Linkki josta rairuoholiveä pääsee seuraamaan: rairuoholive

Mon Mar 27 11:09:30 EEST 2023