Vantaan seurakuntayhtymän talous tasapainossa

Niin toiminta- kuin talouskertomuskin osoittavat, että koronavuosista ollaan toipumassa hyvää vauhtia.

Kokousuutiset-Lukkari.jpg

Kokousuutisia yhteisen kirkkoneuvoston kokouksesta 22.3.2023

Keskiviikkona 22.3.2023 kokoontunut Vantaan yhteinen kirkkoneuvosto hyväksyi seurakuntayhtymän ja hautainhoitorahaston vuoden 2022 toimintakertomuksen ja tilinpäätöksen.

Vantaan seurakuntayhtymän tilikauden tulos on 330.274,06 euroa ylijäämäinen. Tuloslaskelma ei sisällä kertaluonteisia eriä, kuten omaisuuden myynneistä saatuja myyntituloja. Toimintatuotot olivat yhteensä 11,2 miljoonaa euroa ja ne olivat noin yhdeksän prosenttia suuremmat kuin edellisvuonna. Nousua oli pääosin vuokratuotoissa.

- Olemme hyvällä ennakoinnilla onnistuneet saavuttamaan tasapainoisen tuloksen. Samoin meitä auttoi se, että vuokratuloissa saimme paremmin tuottoa kuin olimme ennakoineet, kertoo talouspäällikkö Anneli Toivonen.

Kokouksessa päätettiin myös esittää yhteiselle kirkkovaltuustolle, että se päättää tehdä vuoden 2023 talousarvioon määrärahamuutoksia, joilla säästyneitä rahoja voidaan ohjata kuluvan vuoden aikana perusteltuihin tarpeisiin. Sekä yli- että alijäämistä tulee tarvittaessa antaa tarpeelliset selvitykset.

Yhteinen kirkkoneuvosto hyväksyi kokouksessaan myös maanvuokrauksen liittyvät periaatteet vuosille 2023–2026. Niiden hyväksyminen edellyttää myös Helsingin seurakuntayhtymän vastaavia päätöksiä.

Esityslista ja myöhemmin pöytäkirja löytyvät Päätöksenteko-sivulta.

Wed Mar 22 18:58:00 EET 2023