Hakunilan kirkkoherran virka on haettavana 3.4. saakka

Helsingin hiippakunnan tuomiokapituli on julistanut haettavaksi Hakunilan seurakunnan kirkkoherran viran.

Hakunilan-kirkko4_web.jpg

Hakunilan kirkko. Kuva: Marianna Siitonen

Valinnan toimittaa seurakuntaneuvosto.

Hakunilan seurakuntaan itäisellä Vantaalla kuuluu noin 12 700 jäsentä. Alueen asukkaista seurakuntaan kuuluu noin 42
prosenttia, suomenkielisistä asukkaista noin 65 prosenttia. Työntekijöitä seurakunnassa on noin 25.

Kirkkoherran virkaa hakevan tulee olla pastoraalitutkinnon suorittanut pappi. Virkaan vaaditaan lisäksi seurakuntatyön johtamisen tutkinto.

Hakuaika virkaan päättyy maanantaina 3.4. klo 15. Sen Helsingin hiippakunnan tuomiokapituli antaa hakijoista lausunnon, jota varten se haastattelee hakijat ja selvittää heidän kelpoisuutensa virkaan. Tuomiokapituli asettaa hakijat järjestykseen arvioimansa hakijoiden soveltuvuuden ja ansioiden perusteella.

Lausunnon saatuaan Hakunilan seurakuntaneuvosto voi myös haastatella hakijoita ja lähettää mahdollisesti osan heistä psykologisiin testeihin. Seurakuntaneuvosto voi valita kenet tahansa virkaan kelpoisiksi todetuista hakijoista.

Hakunilan seurakunnan kirkkoherran virka tuli avoimeksi, kun edellinen kirkkoherra Hans Tuominen valittiin Vantaankosken kirkkoherraksi. Vt. kirkkoherrana Hakunilassa toimii Tiina Palmu.

Hakuilmoituksen voi lukea KirkkoRekry-palvelusta.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Fri Mar 10 10:54:03 EET 2023