Hakunilan uuden kirkkoherran valitsevat luottamushenkilöt – aikataulu tarkentuu myöhemmin

Virka tulee avoimeksi, sillä Hans Tuominen siirtyi Vantaankosken seurakunnan kirkkoherraksi.

48476028-1015783 (1).jpeg

Hakunilan kirkko.

Hakunilan seurakunnan uuden kirkkoherran valitsee luottamushenkilöistä koostuva seurakuntaneuvosto. Asiasta päätettiin Hakunilan seurakuntaneuvoston kokouksessa 2. maaliskuuta. Päätös oli yksimielinen.

Perusteena oli esimerkiksi se, että seurakuntaneuvosto edustaa laaja-alaisesti seurakuntalaisia ja sillä on hyvä tuntemus toimintaympäristöstä ja kirkkoherran tehtävän vaatimuksista. Kirkkoherran voi valita myös vaalilla, jossa seurakuntalaiset pääsevät äänestämään, mutta tämä käytäntö on nykyään harvinainen varsinkin pääkaupunkiseudulla. Uuden kirkkoherran valinnan tarkempi aikataulu tarkentuu myöhemmin kevään aikana.

Kirkkoherran virka Hakunilassa tulee avoimeksi, sillä seurakunnan kirkkoherrana pitkään toiminut Hans Tuominen siirtyi maaliskuun alussa Vantaankosken seurakunnan kirkkoherraksi.

Jäseniä Hakunilan seurakunnalla on 12 700 ja työntekijöitä 25. Tällä hetkellä Hakunilan seurakunnan vt. kirkkoherrana toimii Tiina Palmu.

Tue Mar 07 14:57:00 EET 2023