Hakunilan kirkkoherran valintaprosessi käynnistyy

Seurakuntaneuvosto nimesi valmisteluryhmän, joka tuo esityksen vaalitavasta seuraavaan seurakuntaneuvoston kokoukseen 2.3.

Hakunilan-kirkko2_1_web.jpg

Hakunilan kirkko. Kuva: Marianna Siitonen

Hakunilan seurakunnan kirkkoherra Hans Tuominen siirtyy kirkkoherraksi Vantaankosken seurakuntaan 1.3. alkaen. Vt. kirkkoherrana Hakunilan seurakunnassa toimii toistaiseksi Tiina Palmu.

Seurakuntaneuvosto kävi kokouksessaan 2.2. lähetekeskustelun kirkkoherran vaalista. Neuvosto nimesi valmisteluryhmän, joka tuo esityksen vaalitavasta sekä viran erityisistä tarpeista seuraavaan seurakuntaneuvoston kokoukseen 2.3.

Valmisteluryhmään nimettiin seurakuntaneuvoston varapuheenjohtaja Anneli Kihlström, vt. kirkkoherra Tiina Palmu, lääninrovasti Jukka Pakarinen ja sihteeriksi viestintäsuunnittelija Paula Raitis.

Lopullisesti vaalitavasta päättää Helsingin hiippakunnan tuomiokapituli seurakuntaneuvoston esityksen pohjalta. Kirkkoherran virka tulee avoimeksi, kun tuomiokapituli julistaa viran haettavaksi.

Kirkkoherra voidaan valita välittömällä vaalilla, jossa äänioikeus on Hakunilan seurakunnan täysi-ikäisillä jäsenillä, tai välillisellä vaalilla, jossa seurakuntaneuvosto valitsee kirkkoherran.

Alustavan suunnitelman mukaan vaali toimitetaan elokuun lopulla.

2023-02-09 10:32:00.0