Ylästön perinteisessä laskiaisriehassa viihtyy koko perhe

Ylästön seurakuntatalolla (Lehtikummuntie 2) ja sen läheisyydessä järjestetään laskiaisrieha sunnuntaina 19. helmikuuta 2023 kello 10–13.

Image by <a href=

–Tämä tapahtuma on pitkään ollut perinne Ylästössä. Se on perheitten tapahtuma, jossa on paljon erilaista ohjelmaa lapsille. Tapahtuma tehdään yhdessä alueen toimijoiden kuten yhdistysten kanssa, lasten iltapäivätoiminnan koordinaattori Outi Myllylä Tikkurilan seurakunnasta kertoo.

Lapsille on vetokoira-ajelua (kello 10 – 12.30), kasvomaalausta, MLL:n seikkailurata sekä Vantaan Ladun ja Polun muumilabyrintti, lisäksi mukaan saa pienen askartelun kotona tehtäväksi. Myynnissä on laskiaisruokia kuten hernerokkaa, laskiaispullia, vohveleita ja grillimakkaraa.

Mukavaan päivään pääsee yhdistämään myös hyvän tekemisen, sillä tapahtuman tuotto menee Yhteisvastuukeräyksen hyväksi.

–Yhteisvastuukeräyksen kohde on tänä vuonna todella tärkeä. Keräyksellä kerätään varoja nuorten väkivallan ennaltaehkäisyyn ja konfliktien ratkaisuun.

Lahjoituksilla puututaan kouluväkivaltaan, tehdään konfliktien sovittelua sekä autetaan nuoria
maailman kriisialueilla.

Riehan järjestävät yhdessä Tikkurilan seurakunta, Ylästön Martat, MLL Aviapolis, Vantaan Latu ja Polku sekä Ylästön Kotiseutuyhdistys. Koirat järjestää paikalle HVK ry.

Maksuna tapahtumassa käyvät käteinen, pankkikortti tai MobilePay.

Laskiaisrieha Ylästössä Ylästön seurakuntatalolla (Lehtikummuntie 2) sunnuntaina 19.2.2023 kello 10–13.

Kuva: Pixabay

Wed Feb 01 09:00:00 EET 2023