Myyrmäen kirkon korjauksen urakoitsijaksi valittiin NCC Suomi Oy

Myyrmäen kirkon peruskorjauksen toteuttaa NCC Suomi Oy. Urakoitsijan valitsi Vantaan seurakuntien yhteinen kirkkoneuvosto kokouksessaan 14.12. Tarjouskilpailuun osallistui neljä tarjoajaa.

myyrm2.jpg

Kuva Arno de la Chapelle

Valinnan perusteina olivat sekä hinta että laatu. Molempien osuus ratkaisussa oli 50 prosenttia. Tarjousten laatua arvioitiin sekä tarjoajien aiemmin tekemien töiden referensseillä että hankkeeseen kiinnitettävien ammattilaisten kokemuksella ja osaamisella.

Hanke toteutetaan projektinjohtourakkana. Projektinjohtourakoitsija johtaa hanketta läheisessä yhteistyössä tilaajan kanssa siten, että hankinnat, suunnittelu ja rakentaminen limitetään ajallisesti jakamalla rakennustyö erilaisiin paketteihin. Itse rakennustyöstä ja työmaan johtovelvollisuuksista vastaa urakoitsija.

Sopimus urakoitsijan kanssa tehdään tammikuussa 2023.

Tavoitteena on saada kirkko uudelleen käyttöön alkuvuonna 2024.

Myyrmäen kirkko on ollut suljettuna sisäilmaongelmien vuoksi vuodesta 2019. Kirkko on valmistunut 1984 ja sen on suunnitellut akateemikko Juha Leiviskä.

Thu Dec 15 12:00:16 EET 2022