Rebekka Naatus valittiin Vantaan seurakuntayhtymän viestintäpäälliköksi

Vantaan seurakuntayhtymän uudeksi viestintäpäälliköksi on valittu kasvatustieteen maisteri ja humanististen tieteiden kandidaatti Rebekka Naatus.

nettiuutiseen.png

Naatus kertoo, että häntä kiinnostavat viestintä ja viestinnän mahdollisuudet laajasti kirkossa.

- Olen valinnasta otettu ja innoissani. Vantaa on elävä ja muuttuva alue. Näen Vantaalla paljon mahdollisuuksia, on paljon asioita, joiden kanssa on mielenkiintoista työskennellä. Vantaa on myös kirkollisessa kulttuurissa monikulttuurinen, on traditioita vaalivaa herätyskristillisyyttä ja uudistamiseen ja muutokseen pyrkivää toimintaa. Näiden asioiden pohtiminen ja yhdessä tekeminen on tärkeää, kertoo Naatus.

Naatus asuu Helsingissä. Aiemmin hän on asunut Oulussa, jossa on tehnyt kirkollista viestintää Oulun seurakuntayhtymässä muun muassa viestintäpäällikkönä. Helsinkiin hän muutti reilut kolme vuotta sitten ja on tällä hetkellä töissä Kallion seurakunnan viestintäpäällikkönä.

- Vantaalla on tehty hyvää ja johdonmukaista viestintää pitkään. Itselläni on vahva käsitys, että viestintä toimii hyvin ja Vantaan seurakuntayhtymään on sitä kautta turvallinen olo tulla. On myös mietittävä, miten valmistaudutaan siihen, että koko kirkossa henkilöstömäärä vähenee, mutta asiat joita kirkko edustaa ovat edelleen tärkeitä. Miten saadaan liikkeelle se virta, että viestintä elää kirkollisessa toimintakulttuurissa ja liittyy yhä enemmän kirkkoon sitoutuneiden ihmisten ja kaikkien työntekijöiden työhön ja tekemiseen.

Vantaa on Naatukselle tullut aiemmin tutuksi muun muassa juoksuharrastuksen kautta.

- Tapaan juosta lähes joka vuosi Vantaan maratonin. Tänä syksynä se sujui aikaan 3:12:32.

Naatus aloittaa Vantaalla yhteisessä viestinnässä tammikuun aikana. Asiasta päätti esityksen mukaan Vantaan seurakuntien yhteinen kirkkoneuvosto 14.12.2022. Viestintäpäällikön virkaa haki yhteensä 23 henkilöä.

Teksti Lotta Numminen

Kuva Sanna Krook