Adventista loppiaiseen - joulun ajan kirkoissa on tunnelmaa

Adventin ja joulun ajan hartauksissa sekä jumalanpalveluksissa on mistä valita.

Kirkko, jossa lehterillä kuoro laulaa ja alhaalla salissa on valaistu joulukuusi.

Joulun odotus alkaa ensimmäisenä adventtina Hoosianna-kirkoista ja aattona jouluhartaus on monelle vuosittainen perinne. Loppiaisena puolestaan vietetään vielä kolmikielistä Tietäjien perhemessua.

Joulun ja adventin ajan hartaudet sekä jumalanpalvelukset Tikkurilan seurakunnassa

Su 27.11. | 1. adventti
Klo 10 | Hoosianna-messu Tikkurilan kirkossa (suoratoistetaan myös Tikkurilan seurakunnan Facebook-tilillä)
Klo 12 | Hoosianna-messu Pyhän Laurin kirkossa
Klo 14.30 | Perheiden Hoosianna-messu Pyhän Laurin kirkossa
Klo 18 | Tikkurilan seurakunnan adventtivesper (Armas Maasalo) Pyhän Laurin kirkossa. Mukana Pyhän Laurin kuoro ja Tikkurilan kirkkokuoro.

Ti 29.11. ja ti 13.12.
Klo 11.30 | Matalan kynnyksen viikkomessu ja lounas

Ke 30.11. klo 13 | Hyvän mielen kirkko ja kahvit Tikkurilan kirkossa.

To 1.12., 8.12. ja 15.12. klo 19 | Iltamessu

Su 4.12. | 2. adventti
klo 10 | Messu Tikkurilan kirkkossa (suoratoistetaan myös Tikkurilan seurakunnan Facebook-tilillä)
Klo 12 | Messu Pyhän Laurin kirkossa

Ti 6.12 | itsenäisyyspäivä.
Klo 10 | Itsenäisyyspäivän jumalanpalvelus Tikkurilan kirkossa (suoratoistetaan myös Tikkurilan seurakunnan Facebook-tilillä)
Klo 10 | Itsenäisyyspäivän kaksikielinen jumalanpalvelus Pyhän Laurin kirkossa. (Järjestävät Vanda svenska församling ja Hämeenkylän seurakunta).  Messun jälkeen seppeleenlasku sankarihaudoille Pyhän Laurin kirkon hautausmaalla, Ruskeasannan hautausmaalla klo 12 ja Hiekkaharjun vakaumuksensa puolesta kaatuneiden muistomerkillä klo 12.30.

Su 11.12. | 3. adventti
Klo 10 | Messu Tikkurilan kirkossa, virsimusiikin soittaa jazzyhtye (suoratoistetaan myös Tikkurilan seurakunnan Facebook-tilillä)
Klo 12 | Messu Pyhän Laurin kirkossa

Su 18.12. | 4. adventti
Klo 10 | Joululaulumessu Tikkurilan kirkossa (suoratoistetaan myös Tikkurilan seurakunnan Facebook-tilillä)
Klo 12 | Joululaulumessu Pyhän Laurin kirkossa
Klo 16 | Friendship Mass/Itä- ja Länsi-Vantaan yhteinen Ystävämessu Virtakirkossa
Myyrmäessä.

La 24.12. | jouluaatto
Klo 11 | Tikkurilan seurakunta on mukana Vantaan kaupungin joulurauhan julistuksessa Kaupungintalon edustalla.
Tikkurilan kirkko:
Klo 12 | Lasten joulurauhan
julistus
Klo 14 | Jouluaaton hartaus
klo 15 | Jouluaaton hartaus
Pyhän Laurin kirkko:
Klo 13 | Jouluaaton hartaus
klo 14 | Jouluaaton hartaus
klo 15 | Jouluaaton hartaus
klo 16 | Jouluaaton hartaus
Klo 23 | Jouluyön messu (suoratoistetaan myös Tikkurilan seurakunnan Facebook-tilillä)

La 25.12. | joulupäivä