Joulun odotus alkaa Hoosiannasta

Hoosiannaa pääsee laulamaan kirkoissa ensimmäisenä adventtisunnuntaina 27.11.

Joulu 2022_thumbnail 200x200 copy 8 (5).jpg

Monelle ensimmäisen adventin Hoosianna-kirkko ja Hoosianna-virren laulaminen on se hetki, josta alkaa joulunodotus. Hämeenkylässä ja Korsossa on aihetta myös isompaan juhlaan: Hämeenkylässä vietetään kirkon 30-vuotisjuhlaa ja Korsossa kirkon 60-vuotisjuhlaa. Korson kirkko on alun perin otettu käyttöön juuri ensimmäisenä adventtina vuonna 1962.

– Mikä voisi olla parempi tapa juhlia kirkkoa, kuin ensimmäisen adventtisunnuntain messu? Se on yksi suosituimpia päiviä käydä yhteisessä jumalanpalveluksessa. Moni tuntee pyhän myös Hoosianna-kirkkona, koska silloin laulamme jo monille rakasta virttä numero yksi, Hoosianna, Daavidin poika, kertoo Korson seurakunnan kirkkoherra Tuomas Antola.

Seurakunnissa on ensimmäisenä adventtina myös myyjäisiä Hämeenkylän, Rekolan ja Hakunilan kirkoissa. Koko perheen Hoosianna-messua vietetään Pyhän Laurin kirkossa klo 14.30. Joitakin adventtisunnuntain messuja pääsee seuraamaan myös verkossa.

Hoosianna-kirkot adventtisunnuntaina 27.11. Vantaalla:

Kaikki Vantaan seurakuntien joulun ajan tapahtumat löytyvät www.vantaanjoulu.fi-sivuilta

Tue Nov 22 14:06:00 EET 2022