Tikkurilan seurakunnan saama taidelahjoitus ilahduttaa

Taiteilija Elina Liikasen Tikkurilan seurakunnalle lahjoittama teos Bambi on ilahduttanut tänä syksynä erityisesti lapsia Ylästön seurakuntatalolla.

YlästöLapsetBambi.jpg

Liikasen maalauksen takana on tarina, sillä se kuvaa taiteilijan aikanaan omalta äidiltään saamaansa lelua. Liikanen halusi aihevalinnallaan jatkaa osaltaan päiväkodin johtajana elämäntyönsä tehneen äitinsä työtä ja tuoda kauneutta sekä satumaisuutta lapsille tässä monin tavoin vaikeassa ajassa.

-On kiitollisuus ja ilo siitä, että meitä on ajateltu ja olemme tällaisen lahjoituksen saaneet. On ollut myös mukava voida sijoittaa teos paikkaan, jossa on lapsia ja johon se istuu sanomaltaan sekä tyyliltään, Tikkurilan seurakunnan kirkkoherra Janne Silvast toteaa.

Kuvassa: Ylästön kerholaiset katselevat maalausta ohjaajien esittelyn jälkeen.

Thu Nov 03 16:40:00 EET 2022