Tikkurilan kirkon Pop-messussa artistivieraana on Tumppi Varonen

Tikkurilan kirkossa (Asematie 12a) vietetään populäärein sävelin maustettua jumalanpalvelusta lauantaina 8.10.2022 kello 16.30.

Tumppi Varonen katsoo lähikuvassa kameraan.

Pop-messun artistivieraana on Tumppi Varonen, musiikista vastaa messubändiä johtava Make Perttilä ja tilaisuutta isännöi Töölön seurakunnassa pop-messun konseptia kehittämässä ollut nuorisotyönohjaaja ja dj Mikko Saari.

Jo 1970-luvun lopulla ensimmäiset levytyksensä tehnyt Varonen on toiminut niin Pelle Miljoonan yhtyeissä kuin omassa Problems?-yhtyeessään. Varonen kertoo, että hänelle itselleen kirkko on ennen muuta rauhoittumisen paikka.

–Valitsen sellaisia biisejä, jotka sopivat kirkkoon. Suomipoppia ja muutama Beatles-kappale, vanhoja lauluja, mutta edelleen ajankohtaisia, hän kuvailee.

Varonen on aiemminkin ollut mukana tekemässä Pop-mesussa, silloin Temppeliaukion kirkossa.

–Tämä sopii kaikille, jota haluavat kuulla hyvää musiikkia ja rauhoittua. Tulla valoisaan kirkkoon. Katkaista arjen.

Messun järjestävät yhdessä Vantaan seurakunnat ja Lasten ja nuorten keskus ry. Pappeina ovat Tikkurilan seurakunnan pappi Mirka Härkönen ja saarnan pitävä Töölön seurakunnan pappi Santeri Kaleva. Messussa lauletaan virsiä pop-sovituksin ja messubändin säestyksellä.

Pop-messut ovat luterilaisia jumalanpalveluksia, joissa pop-musiikki on keskeisessä osassa. Niitä alettiin järjestää vuonna 2005 Helsingissä Töölön seurakunnassa, jossa niitä järjestetään edelleen kuukausittain. Ensimmäiset pop-messut toteuttivat nuorisotyönohjaaja Mikko Saari ja pastori Mikko Salmi.

Kuva: Viivi Valokainen

2022-09-30 17:41:00.0