Karaokea pääsee laulamaan Tikkurilan kirkossa 7.10.

Suomalaisille rakas karaoke kokoaa ihmisiä yhteen Tikkurilan kirkolle.

Karaoketapahtuman mainoskuva, jossa tekstiä. Tekstisisältö on selitetty tämän uutisen tekstissä.

Kajahtaako kirkossa Paratiisi, Mestaripiirros, Surujen kitara tai Kuin taivaisiin? Vai ehkäpä Aikuinen nainen tai Ukkometso?

Perjantaina 7.10. kello 18–20.30 Tikkurilan kirkossa (Asematie 12a) järjestetään karaoketapahtuma diakonian juhlavuoden kunniaksi. Et ole yksin -karaoketapahtumassa osallistujat pääsevät mikrofonin varteen esittämään tulkintojaan.

Ilta alkaa diakoniaa eli kirkon auttamistyötä esittelevällä osiolla, jota juontaa muusikko Pekka Laukkarinen. Lyhyillä videoilla Vantaan seurakuntien diakoniatyöntekijät kertovat muun muassa millaisissa tilanteissa diakoniatyöltä voi hakea apua ja miksi diakoniaa kirkossa tehdään. Videoiden välissä kuullaan ennakkoon sovittuina esityksinä diakonian piirissä ja yhteistyökumppaneina olevien ihmisten voimalauluja.

Klo 19 on tarjolla kakkukahvit ja lava on vapaa laulajille. Laulettavaa voi valita laajalta karaokelistalta, joka on sovitettu kirkkotilaan sopivaksi. Karaokeosuudesta vastaavat Viihdetalo Hillittömät ja Eetu Rehmonen.

Tapahtumassa voi tavata Vantaan seurakuntien diakoniatyöntekijöitä. Illan alkuosuudessa on viittomakielinen tulkkaus.

Tapahtuma päätyy klo 20.30.

– Halusimme viettää diakonianjuhlaa ihmisten kanssa heille mieluisalla tavalla. Karaoketapahtumalla voimme nostaa erilaisten ihmisten osaamista esille, sanoo tapahtumaa järjestävä diakoni Kristiina Tuohimaa-Salminen Vantaan seurakuntayhtymästä.

Diakoniaa 150 vuotta

Tapahtuma on osa valtakunnallista Diakonian juhlavuotta. Juhlavuotta vietetään suomalaisen diakoniatyön 150-vuotisen historian kunniaksi. Syyskuussa 1872 ensimmäinen diakonissa Matilda Hoffman vihittiin virkaansa. Kirkon diakoniatyössä toimitaan ihmisten kanssa heidän ehdoillaan. Diakoniatyöntekijät kestävät ihmisten hädän ja heillä on aikaa purkaa elämän solmuun menneitä asioita yhdessä ihmisen kanssa. Lähimmäisen auttaminen eli kirkon diakoniatyö perustuu kristilliseen rakkauteen.

Lue lisää diakonian juhlavuodesta.

2022-09-30 15:50:00.0