Ensi kesän vihkiajat suosittuun Pyhän Laurin kirkkoon varataan pian

Vantaan Pyhän Laurin kirkko kuuluu vuosi vuoden perään koko Suomen suosituimpiin vihkikirkkoihin. Vuodelle 2023 kirkkohäitä suunnittelevien on hyvä olla nyt valppaina, sillä vihkikirkon ajat kesälle 2023 varataan pian.

Haayo-2017-Vantaa_pari-kaytavalla3-web.jpg

Ylhäältä otetussa kuvassa hääpari kulkee pitkin kirkon käytävää.

Ensi vuoden kesäkuun ja joulukuun väliset vihkiajat Vantaan Pyhän Laurin kirkkoon ovat haettavissa 29.8.–4.9.2022. Aikoja voi hakea nettilomakkeella Vantaan seurakuntien nettisivujen kautta. Vihkipareille ilmoitetaan heidän saamastaan ajasta syyskuun aikana. Hakeminen edellyttää vahvaa tunnistautumista ja oman tunnuksen luomista asiointipalveluun.

Etusijalla vihkiaikojen haussa ovat Tikkurilan seurakunnan ja Vanda svenska församlingin jäsenet. Pyhän Laurin kirkko on näiden seurakuntien kotikirkko. Toisella sijalla muut vantaalaiset vihkiparit ja kolmannella sijalla muut hakijat. Vähintään toisen hakijoista pitää kuulua kirkkoon.

Vihkiaikatoiveita tulee nettihaussa antaa vähintään viisi ja enintään kymmenen. Ajat voivat olla saman päivän aikoja.

Tarjolla olevat vihkiajat ovat perjantaisin alkuillasta ja lauantaina iltapäivällä. Muita ajankohtia voi tiedustella puhelinpalvelun kautta. Suosituimmat ajat ovat lauantaisin välillä 13.15–15.30. Mitä enemmän toiveita hakija esittää sen parempi todennäköisyys on saada aika.

Aikoja ei tarvitse olla varaamassa heti aamulla 29.8., sillä lomakkeen lähetysajalla ei ole vaikutusta, kunhan toive on lähetetty hakuajan 29.8.–4.9.2022 sisällä.

Kesän ja loppuvuoden 2023 vihkiaikoja haetaan lomakkeella, johon pääsee 29.8. alkaen tältä Tikkurilan seurakunnan sivulta.

Alkuvuoden aikoja voi varata ilman hakumenettelyä

Vihkiaikoja tammikuusta toukokuulle 2023 voi varata sen sijaan jo nyt. Aikoja voi varata verkossa asiointi.vantaanseurakunnat.fi.

Vantaalaiset voivat varata aikoja myös oman seurakuntansa kirkkoherranvirastosta. Muualla kuin Vantaalla asuvat voivat varata ajan Tikkurilan seurakunnan toimitusvarauksista maanantaista perjantaihin klo 9–14, p. 09 8306 804.

Kuva: Antero Harju

Wed Aug 24 09:00:00 EEST 2022