Seurakuntavaalien ehdokasasettelu käynnissä

Seurakuntavaalit järjestetään marraskuussa 2022. Ehdokkaaksi vaaleissa voi asettua 15.9. saakka.

Somebanneripohjat-srkv_Facebook - 1200x628.png

Seurakuntavaalit järjestetään marraskuussa 2022. Vaaleissa valitaan Vantaan seurakuntien luottamushenkilöt seuraavalle nelivuotiskaudelle. Voit asettua ehdolle sekä seurakuntaneuvostoon että Vantaan seurakuntien yhteiseen kirkkovaltuustoon tai vain toiseen näistä. Luottamushenkilöt päättävät muun muassa rakennushankkeista, avustuksista, monista työntekijävalinnoista ja uusista viroista, seurakunnan toiminnan painotuksista ja seurakunnan tilojen käytöstä.

Seurakuntavaalien valitsijayhdistykset etsivät parhaillaan ehdokkaita omille ehdokaslistoilleen. Voit tutustua jo asetettuihin ehdokaslistoihin täällä. Voit myös asettaa uuden ehdokaslistan perustamalla valitsijayhdistyksen. Ohjeet valitsijayhdistyksen perustamiseen löytyvät täältä

Seurakunta tarvitsee monenlaisia päättäjiä. Asetu ehdolle sellaisena kuin olet.

Tärkeitä päivämääriä

15.9. ehdokasasettelu päättyy