Vantaan seurakunnat osana Pride-viikkoa

Vantaan seurakuntayhtymästä Vantaankosken, Rekolan ja Korson seurakunnat sekä yhteinen seurakuntatyö ovat mukana Pride-viikon tapahtumissa.

rakastettu

Tämä vuonna ensimmäistä kertaa järjestettävä Vantaa Pride järjestetään yhteistyössä Vantaan kaupungin ja vantaalaisten järjestötoimijoiden kanssa. Vantaan pride-viikoa ovat järjestämässä Vantaan seurakuntien lisäksi Vantaan kaupungin toimijoita ja vantaalaisia järjestöjä. Vantaan seurakunnista mukana ovat Korson seurakunta, Rekolan seurakunta ja Vantaankosken seurakunta sekä yhteinen seurakuntatyö.  Lisätietoja Vantaa Priden tapahtumista löydät osoitteesta www.tapahtumat.vantaa.fi/pride.

Vantaan seurakunnat ovat mukana järjestämässä Pride-tapahtumia Tikkurilassa 29.6. ja Myyrmäessä 30.6. Lisätietoja seurakuntien järjestämistä Pride-tapahtumista löydät osoitteesta www.kirkkovantaalla.fi/pride.

Sateenkaarikatumaalaus Asematielle

Street Art Vantaa järjestää keskiviikkona 29.6. Tikkurilassa työpajan, jossa osallistujat pääsevät maalaamaan Asematien vieressä kulkevalle jalkakäytävälle, Tikkurilan kirkon eteen, sateenkaaritien. Työpaja on osa Sateenkaaritiet Vantaalla 2022 -projektia. Lisätietoja työpajasta Jenni Väisänen (jenni@myrtsi.fi).

Pride-kulkue ja puistojuhla 2.7.

Vantaan seurakunnat osallistuvat myös lauantaina Helsingissä järjestettävään Pride-kulkueeseen ja puistojuhlaan yhdessä muiden pääkaupunkiseudun evankelisluterilaisten seurakuntien kanssa. Pääkaupunkiseudun ev.lut. seurakuntien tunnus vuoden 2022 Pridessa on Rakastettu, joka pitää sisällään ajatuksen siitä, että jokainen ihminen on Jumalan luoma, arvokas ja rakastettu sellaisena kuin on.

2022-06-27 16:00:00.0