Pyhän Laurin kirkolla nautitaan kesätorstaisin eri musiikkityyleistä

Kesän ajan Vantaan Pyhän Laurin kirkossa voi istahtaa torstaisin kello 12 kuulemaan Laurin päiväkonserttia. Ilmaisten konserttien pituus on noin 45 minuuttia.

NettiViitasenPiia.jpg

Aikavälillä 9.6.–4.8.2022 pidettäviin konsertteihin on vapaa pääsy, ohjelmalehtisen saa halutessaan omakseen viiden euron hintaan. Tikkurilan seurakunnan tapahtumakoordinaattori Susanna Lönnqvist kuvailee, että tämän kesän konserttisarjassa korostuvat laulumusiikki sekä kamarimusiikin kokoonpanot.

– Tarjolla on maistiaisia eri genrejen musiikista. Kuulija voi vaikka käydä kokeilemassa lounasajan konsertissa, miltä juuri tämä musiikkityyli ja artisti itsestä tuntuisi. Tiedän, että monet tulevat ja kuuntelevat joka konsertin, Lönnqvist kertoo.

Tyylilajit vaihtelevat jazzista ja soulista virsiin sekä barokkiin. Laulusolisteihin lukeutuvat muun muassa Viitasen Piia (kuvassa), Jussi Merikanto ja Nina Mya.

– Sanoitukset ovat tärkeitä ja tietenkin se vuoropuhelu, jota heidän musiikkinsa käy vanhan tilan kanssa. Konserteissa pääsee kaiken kaikkiaan jälleen nauttimaan kesästä ja kirkonkylän miljööstä.

Tikkurilan kirkossa talviaikaan torstaisin kello 12 pidetyt päiväkonsertit puolestaan menevät kesän ajaksi tauolle.

Laurin päiväkonsertit 2022 Pyhän Laurin kirkossa (Kirkkotie 45) klo 12

9.6. Eva Vikman, laulu ja Lassi Kouvo, piano: Jazzvirsiä

16.6. Päivi Vesalainen, cembalo ja Laura Vihreäpuu, cembalo: Musiikkia kahden cembalon yhtyeelle á la C. Bach & C. P. E. Bach

23.6. Nina Mya Goes Gospel: Jazztrion konsertissa kuullaan soul-klassikoita, spirituaaleja ja gospelia

30.6. Jussi Merikanto, baritoni ja Marjaana Merikanto, piano: Liedkonsertti Suomen suvessa

7.7. Marianne Montonen, sopraano ja Jasper Koekoek, piano: Romanttisissa tunnelmissa á la O. Merikanto, A. Merikanto, J. Sibelius

14.7. Janne Malinen, vihuela: Musiikkia 1500-luvun espanjalaisella kielisoittimella.

21.7. Pilvi Listo, cembalo ja urut, Pekka Silén, nokkahuilu, Olli Hyyrynen, barokkikitara ja teorbi: Svengaavat groundit

28.7. Mervi Myllyoja, viulu ja Virva Garam, piano: Kamarimusiikkia Suomesta ja Unkarista

to 4.8. Laulaja-lauluntekijä Viitasen Piia (soolo)

Kuva: Ulla Nikula