Kummipäivä yhdistää!

Valtakunnallista Kummipäivää vietetään sunnuntaina 5.6. Vantaalla on silloin tarjolla monenlaista yhteistä tekemistä kummeille ja kummilapsille.

kummipäivää vietetään 5.6.

Kummius on tärkeä tehtävä, ja kummin ja kummilapsen välinen yhteys voi kestää koko elämän ajan. Kummi on kummilapsensa aikuinen ystävä ja tukija, joka voi esimerkiksi rukoilla kummilapsensa puolesta. Kummipäivän tarkoituksena on kannustaa kummeja ja kummilapsia yhteiseen tekemiseen.

Vantaan seurakuntien yhteistyökumppaneiden tarjoukset ovat voimassa Kummipäivänä sunnuntaina 5.6.

Vantaalla Kummipäivänä voi esimerkiksi osallistua alla oleviin tekemisiin. Kaikki Kummipäivän yhteistyökumppanit ja tarjoukset löydät osoitteesta www.kirkkovantaalla.fi/kummipaiva.

Puuhapäivä Superparkissa

Kummin seurassa kummilapsi pääsee ilmaiseksi sisään Tammistossa sijaitsevaan Superpark-sisäaktiviteettipuistoon.

Superpark Vantaa, Tammiston kauppatie 13

Yhteiskuvaan kirkolla tai valokuvaamossa

Valokuvaamo Lauri ottaa yhteiskuvia kummeista ja kummilapsista Tikkurilan kirkolla klo 13–18 ja Valokuvaamo Laurissa klo 12–18. Kuvaukseen voi saapua ilman ajanvarausta. Halutessasi voit myös varata ajan ennakkoon. Jos valokuvaan on tulossa mukaan useampi kuin kaksi henkilöä tai vaikka oma lemmikki, kannattaa varata kaksi peräkkäistä aikaa. Ajan varaaminen ja kuvassa käyminen ei sitouta mihinkään. Maksat vain kuvista, jotka haluat tilata itsellesi.

Tikkurilan kirkko, Asematie 12a
Valokuvaamo Lauri, Kirkkotie 47

Vieraile Fazerilla

Kummit ja kummilapset saavat opastettujen kierrosten liput hintaan 9,50 € / hlö. Etuhinta on voimassa klo 13 ja 15 alkavilla kierroksilla. Lipun hinta sisältää tuotekassiin jokaiselle kotiin viemisinä. Kierroksella tutustutaan Fazerin toimintaan, pitkään historiaan, tarinoihin, yritysvastuuseen, innovaatioihin sekä laajaan tuotevalikoimaan. Lisäksi kierrosvierailun yhteydessä on veloitukseton pulla- ja mehutarjoilu.

Kierroksen kesto on noin tunnin. Minimihenkilömäärä per kierros on 10 ja enimmäishenkilömäärä 25 henkilöä. Kierrokselle pitää ilmoittautua ennakkoon:

Ilmoittautuminen kello 13 kierrokselle: https://link.webropol.com/ep/fazeropastettukierrosklo13

Ilmoittautuminen kello 15 kierrokselle: https://link.webropol.com/ep/fazeropastettukierrosklo15

Fazerin vierailukeskus, Fazerintie 6

Tutustu maankuoren salaisuuksiin puistosuunnistuksessa Lammaslammella

Mistä metallit tulevat? Tule kummin kanssa selvittämään maankuoren salaisuuksia! Tehtävät sopivat erityisesti kouluikäisille. Rasteja Lammaslammen ympäristössä voivat olla etsimässä pienemmätkin lapset. Laiturin kupeessa myös hauska lintujentunnistuspiste. Mehutarjoilu, oma muki mukaan. Tule ja lähde milloin haluat. Nopeat löytävät rastit puolessa tunnissa, rentojen suunnistajien kannattaa varata aikaa tunti. Rastirata on auki klo 10–13 ja sen järjestää Suomen luonnonsuojeluliiton Vantaan yhdistys.

Lammaslammenlaituri, Lammaslammentie.

Kotieläinpihalla voi tavata lampaita, vuohia, pupuja ja kanoja

Katrinebergin kartanon kotieläinpiha Seutulassa on auki klo 11–15. Tarjolla on kahvia ja mehua. Tapahtuma on ilmainen.

Katrinebergin kartano, Katariinankuja 5

Syömään yhdessä

Kummipäivänä vantaalaisissa ravintoloissa ja kahviloissa on tarjouksia kummeille ja kummilapsille. Tutustu tarjouksiin Vantaan Kummipäivän verkkosivulla.

Katso lisää ideoita ja tarjouksia kummipäivän viettoon

2022-05-23 10:07:00.0