Sururyhmä voi olla koolla myös Lohdutuksen puutarhassa

Laila Pullisen veistospuisto Nissbackan kartanossa on tänä kesänä myös lohdutuksen puutarha.

Suurikokoinen veistos puutarhassa sekä takana kivinen makasiinirakennus

Laila Pullisen veistospuisto ja makasiini. Kuva: Perttu Saksa, Laila Pullisen säätiö 2021.

Kuvanveistäjä Laila Pullinen asui ja työskenteli pitkään Nissbackan kartanossa Vantaan Sotungissa. Nyt kartanossa toimii Laila Pullisen veistospuisto ja kotimuseo. Veistospuistossa kokoontuu keväästä syksyyn Hakunilan seurakunnan sururyhmä läheisensä menettäneille. Lohdutuksen puutarhassa osallistujat voivat kokea hiljaisuutta, nauttia luonnon äänistä, istua rauhassa tai puuhailla puutarhassa. Kokoontumisissa voi kirjoittaa ja piirtää havaintoja ja ajatuksia omaan muistikirjaan sekä jutella toisten kanssa sen verran kuin tuntuu hyvältä.

- Kokoontumiset alkavat yhteisellä kahvihetkellä ja päättyvät hartauteen, kertoo ryhmää ohjaava Hakunilan seurakunnan pappi Tiina Palmu. - Olemme ulkosalla, mutta sateen sattuessa voimme käyttää myös kotimuseon tiloja. Kesän aikana voimme kokea kasvun ihmeitä ja antaa luonnon hoitaa. Mukaan voi tulla, vaikka olisi jo aiemmin osallistunut sururyhmään.

Ryhmä kokoontuu kerran kuukaudessa torstaisin klo 18-20 Laila Pullisen veistospuistossa ja kotimuseossa (Sotungintie 4). Tapaamiskerrat 26.5., 16.6., 28.7., 18.8., 22.9.

Ilmoittautumiset ja lisätiedot ke 25.5. mennessä Tiina Palmulle, tiina.palmu@evl.fi ja p. 050 356 5715.

Tue May 17 14:15:00 EEST 2022