”Että kesällä olisi jotain odotettavaa” – Seurakunnan kesäkeräyksellä tuetaan oman alueen lapsiperheitä

Kaikki lapset haluavat, että kesässä olisi kohokohtia, joita odottaa, ja joista kertoa jälkeenpäin kavereille tai syksyllä koulussa. Osa vanhemmista joutuu kuitenkin miettimään, miten saada rahat riittämään kesällä edes perheen ruokkimiseen ilman kouluruokailun apua.

Keräysmainos

Tähän tarpeeseen haluaa Länsi-Vantaalla vastata Vantaankosken seurakunnan kesäkeräys. ”Lahjoita kesäiloa” -teemalla keräys on käynnissä toukokuun ajan.

- Kesäkeräyksen tuotoilla tuemme perheitä heidän välttämättömissä menoissaan. Siten perheille jää mahdollisuus irrottaa hiukan ylimääräistä vaikka päivään Linnanmäellä, sanoo diakoni Tarja Andersson.

Pienituloisten, usein yksinhuoltajien perheiden entistä tiukempi tilanne kesäaikaan on seurakuntien auttamistyössä tuttu ilmiö.

- Ihan pienten lasten kanssa retki lähipuistoon tai uimarannalle voi olla riittävä kohokohta. Kouluikäiset kaipaavat kuitenkin jo jotain muuta ja haluavat olla niin kuin muutkin kaverit.

Vantaankosken seurakunta toimii Länsi-Vantaalla alueina mm. Myyrmäki, Kaivoksela, Martinlaakso, Vantaanlaakso ja Kivistön suuralue.

Lahjoita kesäiloa -keräys

• Tili: FI31 1578 3007 1011 93
  • Maksun saaja: Vantaan seurakuntayhtymä / Vantaankosken seurakunnan diakoniatyö
  • Maksun viestikenttään: Kesäkeräys