Lapsille ja lapsiperheille

Seurakunnissa on omaa vilinää lapsille ja yhteistä toimintaa vanhemmille ja lapsille.

• Päiväkerhot 3-5 -vuotiaille
  • Iltapäiväkerhot eka- (ja toka-) luokkalaisille
  • Avoimet perhekerhot ja -kahvilat kaikenikäisille lapsille ja vanhemmille/hoitajille
  • Eri tyyppiset pyhäkoulut arkena tai sunnuntaina
  • Muskarit
  • Lasten kuorot ja musiikkiryhmät
  • Yksittäiset ryhmät esimerkiksi ensimmäistä kertaa äidiksi tuleville tai vauvaperheille
  • Retket, leirit ja tapahtumat
  • Lapsille suunnitellut messut ja kirkkohetket

Katso oman seurakuntasi toiminta täältä:

Palsternakkaa bamiksiin

2021-10-13 11:30:31.162

Erilaisia juureksia ja vihanneksia lähikuvassa.

Kun toinen lapseni syntyi, osallistuin vauvanruokakurssille.

Kotiin kurssilta toin pienissä purkeissa maistiaisia, joille vauva irvisteli. Mies hymyili keittotaidottomuudelleni. Tästä sisuunnuin ja jatkoin kasvisten soseuttamista suuremmalla innolla.

Kurssilla kotitalousopettaja esitteli minulle palsternakan, joka jäikin pysyväksi osaksi perheen ruokavaliota. Siitä tulee erinomaista sosetta ja jos uusi maku vierastuttaa, voi palsternakan sekoittaa perunamuusiin.

Minulla uutena projektina on opetella käyttämään punajuurta. Nähtäväksi jää irvistelevätkö lapset jälleen. Tai jospa maistaisi tällä kertaa jotain ihan uutta ja yllyttäisi lapsetkin siihen?

Kuva: Nick Fewings/Unsplash